Endelig et par sokker igjen! Og så pulsvarmere, da…

Boka jeg skrev om i forrige innlegg kom i posten i dag. Den ER virkelig ei lita skattekiste!

Det første sokkeparet fra boka ble ferdige på søndag. Nei, jeg er ikke synsk – jeg sa jo at jeg hadde kjøpt den digitale utgaven av boka også!!! 😉

Jeg er visst en skikkelig «copycat», forresten – siden Rubus suberectus Socks var hvite i boka, ville jeg også ha hvite!

Jeg valgte Gjestal Senjagarn, det har den «rette» blandingen ull/nylon (80/20) til tynne sokker.

Mønsteret var lett å memorere, lett å strikke og ser helskjønt ut! Digger det! Sokkene er par #11/26 i halvplung’en og dessuten novemberbidrag i Sock Knitters Anonymus (på grunn av designeren Hunter Hammersen).

På dette bildet ser du hva jeg humrer meg gjennom når jeg ikke strikker (eh… eller gjør andre ting):

Den dama tar meg (og alle dedikerte strikkere) på kornet. I all vår (felles) galskap får hun oss til å tro at det er vi som er normale…

Som ofte når jeg strikker sokker følger det et par pulsvarmere i «kjølvannet». Også denne gang:

Dette er Anne på landets oppskrift. Du finner den både i Annes blogg og på Ravelry. Det fine med disse er at de kan brettes opp/ned i begge ender, og altså komme til å dekke fingertuppene også viss det trengs. Lurt.

Stikkord: , , , , , , , ,

10 kommentar to “Endelig et par sokker igjen! Og så pulsvarmere, da…”

  1. Ingunn Says:

    Riktig fine sokker og praktiske pulsvarmere! Kjekt for oss som fryser på fingrene.

    Ha en fortsatt fin onsdag!

    Klem fra Ingunn

  2. Lisbeth Says:

    Nydelige sokker 🙂

  3. Lunamon Says:

    utrolig nydelige sokker!!!

  4. zirkona Says:

    Åh! De sokkene var utrolige! Veldig harmonisk mønster.
    …pulsvarmerne var flotte, men de sokkene tok virkelig kaka!

    Jeg har vært heldig å få en slik bok av deg. Den er allerede skyld i mye humring og flere latterkuler her i huset.

  5. jofrid Karin Aas Says:

    Dette var prektige sokkar! Måtte kjøpe boka. bestilte ho akkurat no.

  6. Martine Says:

    Du inspirerer:)
    Nå har jeg boka også, men jeg sliter nå veldig. Jeg er ikke en super avansert strikker, og det er appåtil på engelsk. Noe imot noen mailer nå og da?;)
    Har tenkt til å prøve meg på narcissus pseodo-n. sock…Wish me luck!

  7. bodil Says:

    Nydelege sokkar, og flotte puls 🙂

  8. teshastrikk Says:

    Takk for nydelige kommentarer!
    Til Martine: Lykke til! Det er akkurat de jeg skal i gang med også!

  9. Marit Johanne Says:

    Lekre sokker! Og masse annet fint har du strikket også siden sist jeg var innom her. Ha en fortsatt god strikkehøst 🙂

  10. LivM Says:

    Aldeles lekre sokker i hvitt. Det er jo så delikat!

Legg igjen en kommentar

