Flere varme saker til å ha rundt halsen på kalde dager:

Det er lett å ty til små, overkommelige prosjekter – gjerne på tykkere pinner – sånn innimellom.

Her er et skjerf strikka i såkalt «skyggeteknikk». Det er Gryffindor Illusion Scarf strikka i Lion Brand Wool-Ease, et garn som trass i navnet hovedsaklig består av acryl.

Som første «lille sprell» med skyggestrikk var det helt OK, men fadesen var at jeg brukte strykejern i «finish»-en. Det var ikke særlig lurt…

Det er nok ganske sannsynlig at jeg prøver på nytt. For spennende var det!

Enda jeg nesten grøsser av acrylgarn er det nettopp acryl jeg har brukt i denne halsen også:

Garnet er Rico Design Creative Galaxy Chunky, det gikk med to nøster. Det mest spennende med dette garnet var alle paljettene! Jeg gjetta at kombinasjonen ikke-ull og paljetter ville falle i smak hos Farmors «ferske» ti-åring.

Til slutt i denne omgang kommer enda en tubehals. Jeg har brukt to nøster Viking Balder.

Viss noen tror at sokke-mojo’en min hadde forlatt meg, ja, så trudde jeg det sjøl også.

Men det var til jeg kom over den siste boka til Hunter Hammersen, en av mine favoritt-designere! Den heter «The Knitter’s Curiosity Cabinet», og består ikke bare av sokkeoppskrifter.

Etter å ha sett noen av prosjektene på Ravelry ble jeg «helfrelst» og bestilte både boka + den digitale versjonen.

Den fysiske boka er underveis, men den digitale versjonen ble lasta ned umiddelbart! I går la jeg opp til første par, så nå kan det godt hende det «skjer» noe igjen. Ikke minst fordi Hunter er måndens designer i Sock Knitter’s Anonymus – det er jo en ekstra motivasjon…

Fortsatt god helg!

Stikkord: , , , , ,

8 kommentar to “Flere varme saker til å ha rundt halsen på kalde dager:”

  1. zirkona Says:

    Flotte arbeider som alltid. Imponert over at du går på akryl, der er jeg elendig! Skyggestrikk er artig, morsomt på skjerf. Førsteforsøk som ser så bra ut! Respekt!
    Ser ut som en sokkekilde jeg må se nærmere på…

  2. Jeanette Says:

    så masse fint du har strikket. Spennende med skyggeteknikk. Har lyst til å lære meg det

  3. bodil Says:

    Så flittig du er, og så mykje flott strikk🙂 Spennande sokkebok.

  4. Solveig Says:

    Kjempestilig skyggestrikk-skjerf. Har allerede skrevet ut oppskriften, ti-åringen min er en stor Harry Potter-fan og ville ha elsket et slikt skjerf. Så jeg får se hva jeg får tid til.

  5. Lisbeth Says:

    Så mye fint🙂

  6. Astrid Says:

    Er det ikke vanskelig å lese engelsk strikkeoppskrift?

  7. teshastrikk Says:

    Tusen takk for fine kommentarer!
    Til Astrid: Nei, ikke i det hele tatt. Tvert om syns jeg ofte de engelske oppskriftene er greiere. Besides, who are you to ask such a question?😉

  8. Astrid Says:

    Kanskje jeg bare må prøve meg – har spesielt lyst til å prøve det mønsteret du har brukt på de sokkene på det andre innlegget ditt – de var flotte!

Legg igjen en kommentar

