To par sokker og en flygende sjelefrende!

Det er endelig vår i lufta, og denne laaanghelga ble det nok mer haging enn strikking på hytta!

Haging på denne tida betyr mest den store mosekrigen + opprydding etter høst/vinter.

Et par sokker var klare før helga, og et par ble ferdige i helga, så nå er det 6 par igjen til mål!

Kvartsonittsokkene (Quartzonite) av kjempedyktige Rose Hiver, er strikka i Fortissima Disco fra tåa og opp. Fortissima er et godt sokkegarn fra Schoeller & Stahl, denne disco-varianten har innvevd en metalltråd. Derfor syns jeg garnet passa godt til denne «mineral»-oppskrifta!

Neste sokkepar (i all hast) fyller flere behov: det er enda et par i Plungen, jeg bruker opp restegarn og Farfar si Tulle får et par hyttesokker som ligner på farfar sine!

Det flerfarga garnet er Regia-restene etter farfar sine sokker fra forrige innlegg (smitt og smule!) + litt rosa Fabel til hæler og tær.

Min flygende sjelefrende er en kjøttmeis-hann!

Han driver og bygger reir oppunder takskjegget på hytta. Det vil si, jeg tror han ble ganske frustrert da han fikk så stooore, nære naboer i helga, så aktiviteten ble litt laber.

Når reiret eventuelt skal inspiseres av en kommende kjøttmeis-frue vil det nok få fratrekk for plassering, men HALLO:

Det må få et gedigent PLUSS i boka for material-valg!!!

Etter forholdene har han mer garn i stash-lageret sitt enn meg! Hun MÅ da falle for det sjekketrikset…

(Vil du bli med meg hjem og se på garnlageret mitt????

Stikkord: , , , , , , , , , ,

11 kommentar to “To par sokker og en flygende sjelefrende!”

  1. Zirkona Says:

    Flotte sokker som alltid fra deg, men i dag falt jeg pladask for kjøttmeisen med verdens beste sjekketriks håper jeg. De genene der må jo videreføres!

    Helt konge! En virkelig garnbevisst kar!

  2. Jofrid Karin Aas Says:

    Liker den første, liker den andre, ler og likar den tredje!

  3. Mona Says:

    Nydelige sokker, begge parene! Synes det er så fint med det grå- og rosamelerte sammen🙂
    Artig historie, hun får det varmt og godt som flytter inn der😀

  4. Line Kristine Says:

    Det må da være et sikkert sjekketriks! Kan ikke skjønne annet😉
    Flotte sokker!

  5. Annepålandet Says:

    Jeg er imponert over sokkeproduksjonen!
    Og for et morsomt rede – vet det er flere som har prøvd å få fuglene til å velge ull som byggemateriale, men har ikke sett det «laiv» før nå!

  6. Pernilla Says:

    Fine sokker du har laga!
    Den som blir og bo der kan ikke bli annet en fornøyd, bra at de siste garnrestene kommer til nytte!
    Pernilla

  7. mimouna Says:

    Flotte sokker, koselig med nesten like til liten og stor. 🙂

    Herlig rede, det må da gjøre inntrykk på en ung fuglefrøken. Skikkelig lekkert ble det. *fnis*

  8. Solveig Says:

    Hei🙂

    Ønsker deg god helg med en liten utfordring … den ligger i bloggen min …

  9. Bodil Says:

    Det må eg sei var full utnytting av garnrestar🙂 Dei skal ikkje frysa i det reiret i alle fall. Supre sokkar du har strikka. ha ein fin dag.

  10. frk.badegakk Says:

    Haha så utrolig herlig rede! Denne fyren var ikke redd for litt farger nei!:D

  11. Ann karin Says:

    haha fint sjekketriks😉

Legg igjen en kommentar

