Kunsten å ikke handle garn når man er på tur…

… er tydeligvis ikke en kunst jeg behersker særlig godt. Etter fire dager på tur har jeg gjort opp status:

20140702_175836Ca. 2,5 kilo garn.

Sånn ser det ut når jeg ærlig og oppriktig tror jeg var «flink jente» og ikke handla noe særlig. Hvordan ser det da ut når jeg virkelig går inn for saken???

Det begynte på Gjestal i Oltedal på søndag, og der var jeg virkelig flink! Bare litt tynt sokkegarn (Frost), 2 hesper Perfekt og tre rundpinner i sånne størrelser som ikke er så lette å få tak i utenom på internett (2,25mm, 3,25mm og 3,75 mm).

På Sjølingstad var jeg også flink (øverste rekke fra gult og bortover).

På Husfliden i Mandal var jeg i alle fall flink, eller Nei, vent litt: 10 nøster nydelig blågrønn Hexa og fire nøster herlig pusegarn til halv pris! Her burde jeg jo ha kjent min besøkelsestid og handla myyye mer!!!

I Mandal måtte jeg bare ha noe mellomtjukt sokkegarn fordi jeg bare måtte starte på Synnøves Pilefletter ASAP… Og der datt det også oppi et enslig nøste naturhvitt bomullsgarn til en Bitta-klut, gitt!

Og da var nesten hele sjølmeldinga slutt…

Nei, forresten: på en gjenbruksbutikk i Lyngdal kom jeg over noen nøster Rauma Finull til ti kroner nøstet – flotte til votter, vettu…

Og DER har jeg overbevist meg sjøl: dette er helt OK! Flink jente!!!🙂

Stikkord: ,

5 kommentar to “Kunsten å ikke handle garn når man er på tur…”

  1. Sommertid Says:

    Syns du har vært flink jeg. Fine farger og godt garn, flott !
    Gleder meg til å se hva som blir laget av dette.
    Ha forts goe sommerdager🙂

  2. Ingunn Says:

    Dette kommer du til å ha mye glede av! Å kjøpe garn er en lykke vi strikkeglade kan unne oss rett som det er. Gleder meg til å se hva du strikker av herlighetene……

    Fortsatt god sommer fra Ingunn som er klar med bundingen

  3. Vrangmaska Says:

    Ja, dette kunne jo vore så mykje verre. Du har jo sett når eg er på tur. Og når ein finn garn på halv pris, ja då er det nesten skammelig å gå forbi!

  4. idapanda Says:

    Etter 4 veker på ferie enda eg på 1,45 kg garn inn og 2 nye utskiftbare pinnar. Forstår deg veldig godt..😉

  5. bodil Says:

    Eg trur du fortjenar alt du har kjøpt. Nydeleg garn i flotte fargar. Lukke til med strikkinga🙂

Legg igjen en kommentar

