Kluter. Strikking hele året

Endelig sitter jeg her med ikke bare ei, men to eksemplarer av bok nr.2 av Bitta Mikkelborg! Bøkene har jeg fått fra Pax forlag, som «takk for hjelpen». Som en av Bittas gode hjelpere (les: teststrikkere & «blodfans») vet jeg jammen ikke hvem som skal takke hvem!?!

Bokomslag kluter

Jeg skal i alle fall takke Bitta for at jeg enda engang fikk være med på en eventyr-reise gjennom hennes verden av kreativitet!

Å sitte og bla i boka og kjenne igjen ikke bare mine egne «strikkerier» i flott fotografisk gjengivelse av Ellen Lande Gossner, men også mine med-teststrikkeres og ikke minst alle de flotte mønstrene jeg ikke har rukket å strikke – ja, det fyller meg med en nesten barnslig fryd… Og stolthet. Joda. Stolthet, også!

Stolthet blant annet over at «mine» brikker pryder både forsats- og baksatsbladene i boka:

IMG_1322

IMG_1323OG baksida av boka sammen med «vaskeseddelen»:

baksidefoto

Utenom glassbrikkene er det nok mønsteret «På kryss og tvers» som har blitt mitt «adoptivbarn», jeg har strikket både kluter, brikker og håndkle etter den oppskrifta, selv om jeg også har andre bidrag i boka.

Alle teststrikkerne ble også denne gangen bedt om å skrive litt om hva vi kunne dra frem av favoritter blant alle «skattene». Det ble en hel liten begeistret epistel fra min side, og, hm… det er med skrekkblandet fryd jeg konstaterer at Live fra Pax trykket alt jeg skrev!

Hva skal jeg si?

Løp og kjøp – boka ligger på 1.plass på bestselgerlista til Bokhandlerforeningen for uke 35, så her går det unna! (Den første boka til Bitta: «Sokker. Strikking hele året» ligger på en respektabel 9.plass på samme liste!)

Viss du vil «bla» litt i boka kan du gjøre det HER!

Nei, nå må jeg klappe litt på boka mi igjen – mens jeg prøøøver å forestille meg hvordan Bitta har det…😉

Stikkord: , , , ,

4 kommentar to “Kluter. Strikking hele året”

  1. Lisbeth Says:

    Så morro, gratulerer🙂

  2. Marit Stokka Says:

    Gratulerer, jeg fryder meg med boken. Har strikket noen kluter og har to på pinnene nå.
    Så kjekt at en av mine «gamle» nettvenner er med her.

  3. Bitta Mikkelborg Says:

    For et flott innlegg, og den følelsen jeg har: Den er ubeskrivelig😀 Smiler og er stolt og gyser av fryd, alt på en gang🙂 Tusen takk for nok et flott samarbeide, og jeg er så glad for at det fortsetter😀
    Masse klemmer!🙂

  4. Birgitte Says:

    Så morsomt å få bidra i en bok på denne måten! Skjønner godt at du er glad:)