Sjølingstad Uldvarefabrikk

Endelig!

Dette har jeg hatt lyst til lenge – å besøke Sjølingstad Uldvarefabrikk, få bli med på omvisning der, og «snope» med meg litt av det helt spesielle garnet deres hjem!

Sist vi var her i samme ærend slumpa vi til å komme en dag da alle de ansatte var på kurs – den ene dagen – og uten at det sto på nettstedet deres. Bare en liten håndskrevet lapp på døra. Det er da man føler seg noe uheldig…

Bilde

Men i dag troppa vi opp 5 på 11, for å være der når de åpna, og bli med på omvisningen. Topp!

Guiden var ei ung jente, Margrete sommervikar. Men dyktig var hun! Og om en lærer må få bedømme det – pedagogisk! Det vil si at hun var flink til å forespeile, oppsummere og «knytte tråder».

Bilde

Om det ble noe med hjem? Joda, men jeg er blitt «flink pike» og klarte å begrense meg til en pose. Da måtte jeg bare ha litt Mohair sokkegarn, litt Kid Mohairgarn, litt forskjellige farger Sjølingstad 2-tråds ullgarn og ett hespe Symre fra Telespinn.

Bilde

I tillegg kan vi (Min Kjære og jeg, altså ikke majestetsflertall…) varmt anbefale den deilige Brownie-kaka mens man sitter og funderer på om man skal finne på å ha med seg enda litt mer garn hjem igjen.

5 kommentar to “Sjølingstad Uldvarefabrikk”

  1. Unni Says:

    Ååå, der kunne eg og tenkt meg å ha vore. Dei har så mykje flott garn og mykje flotte bunadstoff. Har strikka ned symre og det er utrulig flott.

  2. Vrangmaska Says:

    Denna staden var ny for meg, spennande spennande. Stader med garn er jo alltid eit ynda reisemål…

  3. Sommertid Says:

    Slik tur er jo rene gotteriposen, så mye herlig å se og kjøpe med seg. Står på min ønskeliste også .
    Du har sikkert fått noe av det fine garnet på pinnene allerede.

  4. Fru Keilegavlen Says:

    Oi! Dette er flaut. Eg har budd i Lyngdal i tre år, men aldri visst at dette eksisterte. Må garantert innom her neste gong eg tar turen til det blide sørland.

  5. Ann Karin Says:

    Sjå det du. tilogmed delt på Sjølingstad Uldvarefabrik sin FB side. Kjekke plass Er innom minst ein gang i året 🙂 Ønske deg ei goe helg 😉

Legg igjen en kommentar

