Dokketøy-boom…

Jeg går ut fra at jeg ikke er den eneste som har det sånn at når man først «ramler i gryta», ja så blir man der gjerne ei stund???

Denne gangen gjelder verken sokker eller luer, men dokkeklær til BabyBorn.

Det begynte med et raskt besøk på Sparkjøp, og en litt mindre rask titt i oppskriftheftehylla. Der var det jammen et dokkehefte jeg ikke hadde sett før… For ordens skyld: Strikkedesign no.249.

På baksida var det bilde av en søt matroskjole (og jeg har alltid vært svak for «trosmadresser»).

Her er den:

Viss du klikker på bildet kommer du til prosjektsida mi på Ravelry.

Dette gikk kjapt, og gav mersmak! Så da ble det et tunikasett fra heftet «Sandnes dukke 1207»:

Oppskrifta er skrevet for Smart, men jeg har brukt Viking Sportsragg. Som vanlig er lilla veldig vanskelig «å fange» med kamera, fargen er nok litt mer lilla enn blå i virkeligheten.

Siste «sprell» i denne omgangen er fra det samme heftet, det er lyseblått baby-sett:

Her falt jeg for fristelsen å bruk det syntetiske garnet «Emilie» fra Sparkjøp. Det skal ikke gjenta seg. Det var ikke godt å strikke med, og ikke vet jeg hvordan det vil holde seg i vask heller. Men gjort er gjort, og søtt ble det jo!

Stikkord: , , , , ,

7 kommentar to “Dokketøy-boom…”

  1. Sommertid Says:

    Ja, det er fort å falle for fristelser..
    Nydelige dukkesett du har mekka, liker også matros design.
    Ha ei forts fin søndag og go uke🙂

  2. tyttebaerogasfalt Says:

    Så mange flotte dukkeklær du har laget. Husker i gamle dager da jeg både strikket og sydde til dukke av den størrelsen. Ja man blir litt bitt av basillen for en periode. Gøy. Ha en fi kveld

  3. Ingunn Says:

    Først av alt: Du strikker så fint og jevnt! Imponerende rett og slett!
    Nydelige dokkeklær! I disse 17.mai-tider er det lett å falle for matroskjolen.
    Jeg kjenner meg igjen i dette med å bli hekta på enkelte ting…..

    Ha ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

  4. Guri Says:

    Flotte dukkeklær! Skjønner godt at du får litt dilla, for det er jo så moro å strikke sånt smått! Savner bare noen å strikke dukkeklær til, jeg!
    Ha en fin uke!

  5. hobbyvenn Says:

    Åååå, nå fikk jeg lyst å sstrikke dukkeklær. Kjempefine sett du har strikket.

  6. zirkona Says:

    Nydelige dukkeklær og som alltid er kvaliteten på dine arbeider av ypperste klasse!

  7. beate Says:

    Så utrolige fine strikkede klær😀 heldig den ungen som får leke med disse🙂

Legg igjen en kommentar

