Florisse!

Jeg drister meg til å spå en kommende Florisse-feber. Og det er ikke rart, bare se på dette herlige, sommerlige designet!

Det er ingen hemmelighet at jeg lenge har hatt sansen både for dama og designene hennes: Bitta Mikkelborg.

Det er forresten ikke noen hemmelighet lenger at Bitta kommer ut med bok til høsten. Men det er en annen historie… (fortsettelse følger!)

Tilbake til saken (og overskrifta): Florisse.

Mitt eneste problem med disse er at jeg får lyst til å strikke dem i alle verdens fargekombinasjoner!

Disse er strikka i lilla Arwetta (rødlilla, faktisk – ikke blålilla!) og hvit Fabel, men jeg har sett flere andre nydelige kombinasjoner i Bittas Facebook-gruppe. For ikke å snakke om alle jeg har sett «inni mitt hode»…

Oppskrfta kan blant annet kjøpes i Bittas Ravelrybutikk.

I tillegg har Bitta designet votter og lue i samme mønster, og noen (hvem, jeg?) har utfordret henne til å komme med noe pent varmt til å ha rundt halsen også. Kommer nok, tenker jeg…

 

For ordens skyld: Dette designet er ikke med i den kommende boka.

Stikkord: , , , , , ,

11 kommentar to “Florisse!”

  1. Vrangmaska Says:

    Så glad eg har «oppdaga» bloggen din. Takk for gode tips og fine bilder!!

  2. Tiara Says:

    Nydelige sokker! Bittami er så flink designer. Gleder meg til å se boka hennes. Ha en fortsatt fin kveld:-)

  3. Unni Says:

    Nydelige sokkar:))

  4. Ingunn Says:

    Et flott syn for øyet, og så fint og jevnt som du strikker! Gjett om jeg fikk lyst på disse, da..

    Ha en strålende søndag! Her er det sol, varmt og godt.

    Klem

  5. Bodil Says:

    Så lekre sokkar🙂

  6. Marit Says:

    Flotte sokker igjen fra dine pinner. disse blir nok fine i mange fargekombinasjoner.
    Dukkeklærne i forrige innlegg var og fine.
    Ha en fin kveld.

  7. zirkona Says:

    Disse var virkelig skjønne! Her er det jo en fantastisk kombo – dyktig designer + dyktig sokkestrikkerske!

  8. janne G Says:

    Nydeleg mønster og jamn og fin strikking!
    Brukar du strømpepinnar, dei ørsmå rundpinnane eller strikkar med magic loop?

  9. teshastrikk Says:

    Tusen takk! Eg brukar magic loop, då har eg alltid «rett pinne» for handa.

  10. hobbyvenn Says:

    Nydelige sokker. Dette mønsteret er bare så utrolig flott!! Bitta er en mester til å komponere de flotteste sokkepar en kan tenke seg..

  11. Marianne Says:

    Helt nydelig,

Legg igjen en kommentar

