Lue-daCapo

Alle disse fire luene er rene «repetisjonsøvelser». De to første er nr. 5 og 6 av Cool Wool. De er også garantert ikke de siste…

Denne er strikka i Oda, og er dermed littegrann mindre i størrelsen enn de som er strikka i Topp t’Tå, slik som lua under:

Viss du klikker på bildene kommer du til prosjektsida på Ravelry, der er det både mer info og bilder.

Den neste lua er Free Spirit Hat # 2:

Også denne er strikka i en salig reste-blanding av Frost, Sisu og Fabel. Det blir nok ikke den siste av det slaget, heller. Denne vil jeg for eksempel prøve i «rene» farger også, altså uten bruk av flerfarga garn.

Til slutt kommer Montreal, som jeg tidligere strikka i rosa Drops Delight og hvit Fabel. Denne gang bare måtte jeg prøve den blålige varianten av Drops Delight:

På grunn av kveldslyset ute ble i grunnen hele bildet blå-aktig!

Denne lua er flott fra alle kanter:

Sånn kan det altså gå når man faller for noe, det kan fort bli daCapo!

Stikkord: , , ,

6 kommentar to “Lue-daCapo”

  1. Ingunn Says:

    Artig at det er flere enn meg som strikker Da capo! Føler ofte at jeg må prøve flere garnsorter og farger når jeg har et godt mønster på gang. Min favoritt er den mønstrete lua i blåfarger.

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem

  2. Hobbyvenn Says:

    Flotte luer du har strikket. Likte aller best den siste, den ble nydelig i blåfarger.

  3. Anne-Britt Says:

    Flotte luer. Jakken under var kjempenydelig. Fantastisk vakker. Tror jeg må inn å se på den oppskriften

  4. mimouna Says:

    Flotte luer! Og et godt mønster kan absolutt strikkes flere ganger.🙂

  5. Bodil Says:

    Nydelege huer🙂

  6. zirkona Says:

    Er det ikke et supert arbeide så er det fire! Herlige luer i flere «strikkesjangre».

Legg igjen en kommentar

