Mannlige designere – del 2: Stephen West

Her er del 2, bedre sent enn aldri…

Denne gangen gjelder det danseren (!) og designeren Stephen West (Westknit). I tillegg til å bli publisert av kjente strikke»steder» og garnprodusenter gir Stephen West ut små bøker, eller hefter, sjøl.

Det var to av disse som dumpa ned i postkassen min i fjor høst, en overraskende gave fra Debbie (TrulyBlessed) som jeg «kjenner» fra Ravelry.

Det var bok 3:

Post image for West Knits Book Three

og bok 4:

Stephen West Book 4 | west knits | Stephen West | Made for Movement

Her var det virkelig flere ting som frista, først og fremst lua «Dustland Hat».

Egentlig hadde jeg tenkt å vente med å «presentere» denne designeren til jeg hadde prøvd ut flere av oppskriftene, men så kom det så mye annet som gikk foran, at det får bli som det blir!

Så alt jeg har å «melde» er egentlig denne ene lua, samt tilhørende pulsvanter.

Til gjengjeld har jeg strikka tre luer.

Den første lua er strikka i brunmelert Smart – noe som ikke var så veeeldig Smart, egentlig, siden mønsteret ikke kommer så godt fram da:

IMG_5044

Det samme gjelder jo forsåvidt pulsvantene også, men jeg lot det stå til:

Seinere strikka jeg lua i Drops Merino Extra Fine, og da ble resultatet sånn:

Og den tredje lua, strikka i Lion Brand Superwash Merino ble sånn:

På dette forholdsvis «tynne» grunnlaget vil jeg likevel varmt anbefale Stephen West sine oppskrifter, og jeg vet jeg har flere med meg – han har en stor tilhengerskare!

P.S.: Sa jeg at begge bøkene mine har en «personlig» hilsen fra Stephen sjøl? Det var vel ikke verst!?!

Stikkord: , , , , ,

3 kommentar to “Mannlige designere – del 2: Stephen West”

  1. petronella Says:

    Flotte luer – må visst se litt nærmere på denne designeren, ja🙂

  2. Mette Says:

    Hei, du er like ivrig på pinnene enda ser jeg🙂 Fine luer du har strikka! Jeg har også sansen for Stephen, men er ikke kommet så langt at jeg har prøvd ut noen av mønstrene ennå. Blir ikke noe blogging på meg ser det ut for, men strikker jo fortsatt litt innimellom. Gleder meg til «sesongen» i Skålaskogen starter opp om noen mnd🙂

  3. zirkona Says:

    Nydelige luer og pulsvantene, likte de kjempegodt, ! Har heller ikke forsøkt med på Stephens mønster, men jeg har tittet mye på dem – nei, jeg har vel mere glodd. De er så flotte!

Legg igjen en kommentar

