Tre kule luer og noe kult å ha rundt halsen

Det er mye fint å finne når man surfer litt rundt på Ravelry!

Denne kule lua, Cool Wool, falt jeg helt for! Den er strikka på relativt tykke pinner med tykt garn. Det har blitt 3 luer til nå…

Her er den første, strikka i Viking Balder:

Pynteknappen fant jeg hos «To Damer» i Florvåg sist sommer.

Lue nr.2 og 3 er også grå, men disse er strikka i Topp t’Tå fra Gjestal. Det gikk med nesten 2 nøster.

Denne pynteknappen er også søt, men ikke fullt så «eksklusiv» som den forrige. Denne her har jeg posen full av…

Den tredje lua har ikke fått noen pynt enda…

Her gikk det med nokså nøyaktig 2 nøster Topp t’Tå. Jeg har strikka luene i tre forskjellige størrelser, den første passer ei lita jente og den siste er i voksenstørrelse.

Det som er ganske sikkert er at det blir flere av samme sort!

Tørklet, skjerfet eller mini-sjalet er Wingspan, også et Ravelry-«funn»:

Her har jeg brukt et nøste Viking Nordlys. Det var enkelt å strikke, kanskje fordi jeg var «flink» og brukte maskemarkørene slit det var anbefalt (ikke alltid jeg «gidder» det…)!?!

På dette bildet ser man tydelig hvor effektfullt det er å bruke garn med litt fargeskifter i:

Dette frister også til gjentagelse!

Stikkord: , , , , ,

12 kommentar to “Tre kule luer og noe kult å ha rundt halsen”

  1. petronella Says:

    Tøffe luer. Likte skjerfet ditt veldig godt – Det hadde spennende utforming og herlig fargesjatteringer. Viking Nordlys er et flott garn sånn sett. Holder på med sokker selv i det garnet, lillasjatteringer.

  2. Hanne Pettersen Says:

    Hei. Så mye flott du har laget🙂 Det sjalet var utrolig flott🙂 Vet du om det finnes mønster på norsk ? (engelsken min er ikke god nok til å forstå mønstret) Dette kunne jeg virkelig å lyst til å strikke.Hilsen Hanne.

  3. teshastrikk Says:

    Takk, begge to!
    Til Hanne: oppskrifta finnes dessverre ikke på norsk, men den finnes på svensk og dansk. Er du medlem på Ravelry? Oppskrifta er til gratis nedlasting der!

  4. Ingunn Says:

    Mye fint i ett og samme innlegg! Likte både luene og tørkleet.

    Ha en fin torsdag!

    Klem fra Ingunn

  5. zirkona Says:

    Herlige luer! Det var en ypperlig bruk av Viking Nordlys! Har et nøste her som jeg har lurt en del på. Nå tror jeg kanskje tesha viser vei.

  6. Hanne Pettersen Says:

    Tusen takk🙂 Hanne

  7. hobbyvenn Says:

    Så masse fint du har strikket. Likte spesielt sjalet godt. Nydelige farger..

  8. Kirsti Says:

    Nyyydelige luer!

  9. Gørild Says:

    Hei hei. Flotte luer. Jeg har begitt meg ut på Cool Wool luen, men jeg skjønner ikke bæret av den engelske oppskriften. Så jeg trenger hjelp til å forstå. Kan du hjelpe meg? Gørild

  10. teshastrikk Says:

    Hva er det du trenger hjelp til, da? Jeg har ikke tid/anledning til å oversette nå, men viss det er noe konkret du lurer på skal jeg prøve å svare, sjøl om det er lenge siden jeg strikka ei slik nå. Den strikkes fram og tilbake, og sys sammen midt bak til slutt. Hjelper det?
    TE

  11. Gørild Says:

    Takk for svar. Jeg fikk det til. Det var det at jeg skulle ta av masker og ikke strikke dem som forvirret.🙂 men har gangen i det nå.

  12. teshastrikk Says:

    Så flott!!! Kos deg!

Legg igjen en kommentar

