Må ha, bare må ha: Marius og Pyttipanna

Det er SÅ stas når noen av «mine» kommer med sine strikkeønsker! I høst var det svigerdatter Elin som røpet at hun «alltid» hadde hatt lyst på Mariusgenser, den fikk hun til jul. Så kom det for en dag at «mellom-ungen» min også likte/ønsket seg den slik, den fikk han til bursdagen sin i slutten av januar:

Mariusutsnitt-crop

Også denne er strikka i merinoull, men i Drops Merino Extra Fine. Supert!

Så var det kollegaen min, eller tidligere kollega, ettersom hun er blitt pensjonist… Hun fikk et Pyttipanna-sjal av meg da hun gikk av. Nå ønsket hun et til, som hun kan gi bort som gave sjøl:

IMG_1476

Strikka i Drops Lace og Drops Kid-Silk, mjukt og herlig!

Da kom 12-åringen og frista om ikke hun kunne få et sånt??? Kanskje til og med i rosa? Helst med Bling???

Det med blingen prøvde jeg på, en tråd Rasmillas Yndlingsgarn og en tråd Bling effekttråd, men det ble rett og slett for «hardt» og skrapete, så det gikk jeg bort fra.

Men enda en rosa Pyttipanna så dagens lys:

IMG_1482

Jeg gjør noen små justeringer i forhold til originalmønsteret, noen ganger mer, noen ganger mindre… Men alltid med i-cord avfellingskant i Drops Lace. Det gir en nydelig ramme, syns jeg.

Nå har det blitt fem Pyttipanna’er, tror jeg. Men jeg vet at det blir flere. Garantert!

Og som alle «frelste» prøver jeg å få flere med meg – her er lenke til oppskrifta på Pyttipanna Shawl av Maria Samuelsson!

Stikkord: , , , , , , , , , ,

4 kommentar to “Må ha, bare må ha: Marius og Pyttipanna”

  1. Ann Karin Says:

    Du lage så møye fint. Eg har vore og myst på mangen innlegg på bloggen din nå 🙂 Åååå du er så flinke. Eg drømme meg heilt vekk. Det kan itje nytta og legga igjen ein kommentar på alt eg lika. Ja, for då hadde eg nok sotte her til neste helg ska du veta. Takk for titten eg kose meg her inne. Klem

  2. teshastrikk Says:

    Åh! Tusen takk, Ann Karin, så snille du e!!!

  3. Solveig Says:

    Kjekt å se at strikkepinnene går, og at det er littliv her inne … Lenge siden jeg har sett innom nå. Flotte sjal må kanskje prøve meg på de en dag … Ha en fin strikkeuke

  4. Camilla Says:

    Hei!
    Skulle så gjerne ha kommet i kontakt med deg, kan du sende meg en epost? 🙂

Legg igjen en kommentar