Myria & annet påskestrikk

Påsken i år ble helt fantastisk, rene sommeren, faktisk, mot slutten! Etter Vestlandsk målestokk ikke så imponerende, kanskje, men likevel!

Strikkemessig ble det ikke så verst, heller…

Det jeg er mest stolt over er hva jeg fikk ut av noen nøster (for det meste) restegarn og en terning! Ja, og så mønsteret Myria fra Bitta Mikkelborg, sjølsagt…

IMG_0990

Her er det hvit Opal, rød/lillamelert Sandnes Fantasy, rosa og lilla Arwetta Classic og lysrosa Fabel – nøye rasjonert ut mot slutten. Mønsteret består av seks mønsterborder, og er du «tøff» nok (ja, jeg klarte det!) lar du terningen avgjøre fra bord til bord! Jeg fikk ingen firere i løpet av «spillet», men sånn ble det bare. Jeg lot hvit være bunnfargen i annenhver mønsterbord og oppnådde en fin sammenbindende effekt med det, syns jeg!

Med dette har jeg fullført hele 26ppiv på Ravelry, og faktisk litt til… Men det betyr på ingen måte at sokkestrikkinga «på denne sida av juli» er over. No way!

Ellers har jeg strikka «Liten fuggel» av Jorid Linvik til Projo-alongen på fb. Jeg strikka både vottene og sokkene i str.2 år.

IMG_0981

Jeg har brukt Silja på pinne 2,5mm.

I tillegg har jeg strikka (enda ei) «Will I be Pretty»-lue, denne gangen i Anna og Claras bomuldsgarn fra Søstrene Grene:

IMG_1005

Og enda ett par Nalu Mitts, mønsteret jeg oversatte fra engelsk for endel år siden:

IMG_0968

Disse er strikka i «billiggarnet» Adore fra Sparkjøp, men garnet var godt å strikke med, og både fasong og struktur var helt flott også etter vask.

Utover dette hadde jeg litt vekselbruk mellom Pyttipanna, strikka i Drops Lace, og Umaro strikka i Drops Andes:

IMG_0986

Stor kontrast? Andes har en løpemeter på 100 meter pr.50 gram, Lace-garnet har 4 ganger mer…

Umaro’en ble forresten ferdig i påsken, kremt – viss man ser bort fra litt trådfesting, vasking og blokking… Noe man veeet kan dra litt ut i tid. Host…

IMG_0999

Dette er et mønster jeg SÅ kan tenkt meg å strikke i et tynnere garn også, for eksempel som babyteppe?

Stikkord: , , , , , , , , , , ,

6 kommentar to “Myria & annet påskestrikk”

  1. Ingunn Says:

    Her var det litt av en produksjon! Nydelige sokker først i innlegget! Og så likte jeg det fine teppet. Jeg har også strikka Nalu Mitts, men dem har jeg mista, Jeg synes de er fine, så kanskje det blir et nytt par. Her var det mye inspirasjon!

    Klem fra Ingunn

  2. Vrangmaska Says:

    Nydelige arbeider, du strikkar utruleg jamt og fint! Og så strikkar du så mykje spennande. Dukkar opp design og mønster som er ukjende.

  3. Lisbeth severinsen Says:

    Her var mye fint, lekre sokker! Hilsen Beth

  4. petronella Says:

    Akk o ve så vakre vakre arbeider du har gjort❤
    Skjønner godt at du har kost deg i påska – Man bare må bli glad av å lage så vakre ting. En fortsatt fin kosestrikk-april til deg🙂

  5. Birgitte Says:

    Så mye fin strikk! Sokkene ble skikkelig flotte i de ulike nyansene:)

  6. Gro Anita Says:

    Heisann🙂
    Så mye pent du lager!!😀 blir helt bergtatt av bildene dine🙂

    Lurer på om du kan hjelpe meg litt? Prøver å finne ut hvilket garn jeg skal kjøpe til et skjerf/sjal. Min venninne vil hekle til meg til bryllupet, om det er kjølig på kvelden😉
    Vil ha noe som ikke loer, men som luner godt🙂
    Hvilket garn ville du brukt da…?🙂
    Resultatet skal bli luftig og lett, så regner med en må bruke litt stor krok…?
    Tenkte noe ala dette http://www.mooglyblog.com/chevron-lace-wrap/ eller dette http://www.ravelry.com/patterns/library/summer-love-wrap men usikkert enda🙂

    Håper du har tid å hjelpe mag da jeg er ganske blank på dette feltet🙂
    Kan gjerne svare meg på gro_noedset@hotmail.com da blir jeg innmari glad🙂