Latvisk Lidenskap

Boka «Sokker. Strikking hele året» av Bitta Mikkelborg har jeg et større «eierforhold» til enn alle de andre hobbybøkene jeg har i alle mine hobbybok-hyllemetere til sammen.
Det å få være med på prosessen fra idé til håndfast bok sammen med ei så kreativ, raus og flott dame og de sju andre teststrikkerne var ei eventyrlig «reise».
Men så er det sånn, da, at én teststrikker umulig kan ha «pinnene» sine i alle designene…
Så noen må man bare bla opp i boka og strikke som «vanlige» folk! Dette paret, Latvisk Lidenskap, har «ropt» på meg lenge nok nå, og nå er de her:

20140403_180841

Sokkene er strikka i Opal (off-white) og Sandnes Fantasy Strømpegarn (rød-lilla) på pinner 2 og 2,5mm.

20140403_181124

Sokkene er presentable fra alle vinkler, med fine detaljer både framme, bak og under!

 

IMG_0943

Så spørs det da, hvilket design som «roper» på meg neste gang? For én ting er sikkert: denne boka blir man ikke «ferdig» med så fort…

Og for ordens skyld: offisielt sett er disse par # 24 i 26ppiv. Uoffisielt har jeg flere…

 

Stikkord: , , , , , , ,

8 kommentar to “Latvisk Lidenskap”

  1. Nina Says:

    Nydelige! 🙂 Skjønner godt du har ett spesielt forhold til den boka 😉
    Jeg elsker den boka! Og jeg har ikke teststrikka……. 😉
    Håper du koser deg ikveld 🙂

  2. petronella Says:

    Alldeles vakre sokker. Så flink du er 🙂
    Selv er jeg visst en av få som ennå ikke har skaffet meg sokkeboka til Bitta. Jeg er fremdeles på det nivået at jeg er fornøyd med å strikke helt enkle raggsokker, to rett og to vrang. Så sper jeg på med ulike striper, litt avanserte fletter innimellom eller Blueberry Waffles for variasjonens skyld.. Det holder ennå lenge for meg 😉

    Ha ei fin strikke-kose-helg!

  3. Ingunn Says:

    Flotte sokker! Skjønner godt at disse har ropt på deg.

    God helg!

    Klem

  4. Unni Says:

    Nydelige:)) Har boka og har dei sokkane i tankane.:)

  5. Vrangmaska Says:

    Kjempeflotte sokkar, og med lyst garn ser ein tydeleg at det er utført førsteklasses handarbeid. Gler meg alt til å sjå neste par!

  6. teshastrikk Says:

    Tusen takk for gode ord og fine tilbakemeldinger, sånt varmer! God helg!

  7. Marit Johanne Says:

    Så lekre de ble med lys bunnfarge. Jeg har et påbegynt par jeg også, men de ble lagt til sides på grunn av julegavestrikking. Nå har de visst havnet på bunnen av et eller annet sted, må nok ta en opprydning og se om jeg finner dem igjen.

  8. mimouna Says:

    De ble lekre! Nydelig mønster og flott fargekombinasjon.

Legg igjen en kommentar

