Mars – farvel!

Oioioi, for en bloggesløving jeg har vært!

Jeg har mange (kremt) unnskyldninger, men mange av dem faller på sin egen urimelighet…

Joda, det at jeg holder på med endel teststrikking er jo forsåvidt «gyldig» grunn for ikke å ha all verdens å «vise fram», men det holder ikke helt, det heller. Mesteparten er bare «gaddaløyse». Jeg har innsett at jeg ikke har sjans til å blogge alt som kommer av pinnene, og da er det lett å bli veldig bakoverlent…

Men altså: Mars – farvel!

Det betyr blant annet at jeg har levert bidragene til Projo-alongen på fb. Wenche er veldig god til å finne fram oppskrifter som appellerer, så jeg måtte bare strikke både sokkene og vottene denne måneden!

Sokkene har jeg strikka før, teststrikka til og med: «Bird Cherry damesokker» av Bitta Mikkelborg (gratisoppskrift).

IMG_0904

Disse er strikka i Järbo Mellanraggi på p.3 mm, testparet (fra oktober) er også i Mellanraggi, men i en nydelig blå/turkis farge:

Vottene er «Hus i nord», alias «Byvotter», alias «Kald november» av MaBe – kjært barn har mange navn!

Her er det en herlig blanding av Viking Nordlys og Sandnes Sisu.

Nå er det bare å vente på hva Wenche tryller fram for april…

Men nå er det vår, altså!

Det må feires med et glimt av min yndlingsvårblomst, hestehov, tatt så tidlig som 10.mars:

20140310_171025

 

Stikkord: , , , , , , , ,

3 kommentar to “Mars – farvel!”

  1. Sommertid Says:

    Så herlig farger på sokkene , sterke og glade !
    Den her oppskriften er ikke prøvd på sokker, men mener det var et klut mønster med samme navn fra samme designer. Den har jeg strikket.

    Likte vottene godt, heldige mottaker .
    Ønsker deg en fin vårlig uke videre🙂

  2. Marit Johanne Says:

    Jeg ble også begeistra for Bird Cherry sokkene. Mine ble knallgule, og dine har også flotte sterke farger. Jeg vet ikke om det er den grå vinteren med lite sol som har gjort det, men jeg har fått behov for å strikke med sterke farger nå! Viking Nordlys passet kjempebra til de husvottene! God strikk videre!

  3. Birgitte Says:

    Friske vårsokker:) Og stilige votter! Veldig fint med fargesjatteringene:)

Legg igjen en kommentar

