Bittas februarutfordring

Nå må det i all anstendighets navn legges til at jeg slett ikke trenger å utfordres for å strikke Bittas designs! DET tror jeg de fleste har fått med seg…

Men når Bitta kom med utfordringen på Bittamis Design for strikkelystne på fb OG lokket med premie, da må man jo bare bli med!

Februar er jo ikke blant de lengste, for å si det sånn, så da jeg hadde en liten «opptelling» i går for å se hva jeg hadde bidratt med ble jeg litt overraska sjøl: 8 forskjellige Bitta-designs hadde jeg lagt inn! Da ble jeg såpass imponert av meg sjøl at jeg straks og med en gang satte i gang med nummer 9 – så nå er den også med i tellinga.

Februarutfordring

Fra hjørnet nede til venstre og rundt (med klokka): Rotelue, Lima Hat, Bird Cherry-klut, Florisse sokker, Nepal Hat, Yangs sokker, Lang Molundsokk og Bure. I midten: Dillesokker.

Flere opplysninger:

Rotelua er strikka i Viking Sportsragg, tre forskjellige fargekombinasjoner, to tråder holdt sammen.

Lima Hat er strikka i Gjestal Jade.

Bird Cherry-kluten er strikka i Drops Loves You (I).

Florisse-sokkene er strikka i Arwetta Classic og Opal.

Nepal Hat er strikka i Nepal (faktisk).

Yangs sokker er strikka i Opal.

Lang Molundsokk er strikka i pt5 Sport.

Bure er strikka i Zen Yarn Garden Serenity Sock, Ida strømpegarn og Trysil Senjagarn.

Dillesokkene er strikka i Opal Surprise, regnbuefarger. Og jeg har bestilt gjennomsiktige gummistøvler, for disse skal ikke gjemmes bort!!!

Flere opplysinger II:

Viss du klikker på navnene kommer du til de respektive Ravelry-sidene, der finner du (i de fleste tilfellene) lenker videre til oppskriftene. Du får også god hjelp på fb-sida til Bitta (lenke lenger oppe).

Sokkene Yangs, Lang Molundsokk og Bure finner du i boka til Bitta: «Sokker. Strikking hele året».

Viss du ikke er på Ravelry og gjerne vil strikke noe av dette må du så gjerne ta kontakt! Bittas glade design sprer vi så gjerne!

Oppklaring:

Nei, dette er ikke det eneste jeg har strikka i februar.

Ja, jeg har gjort (litt) andre ting i februar også…

Vi «snakkes» til våren!!!
Stikkord: , , , , , , , ,

5 kommentar to “Bittas februarutfordring”

  1. Ingunn Says:

    Imponerende, rett og slett! For en produksjon! Lekker strikk alt sammen!

    God helg fra Ingunn

  2. Gudrun Finnerud Says:

    Flotte ting. Må si du er meget produktiv. Fart på de pinnene dine. Du må passe på så de ikke går varme da.

  3. Sommertid Says:

    Slike utfordringer er morsomme. Og du har definitivt deltatt aktivt med mange fine eksemplarer. Herlig blanding av farger og garntyper.
    God helg !

  4. Tebasile Says:

    Skal si du har vært flittig. Masse flotte ting du har strikket.

  5. Vrangmaska Says:

    Send gjerne over litt overskytande strikke-energi, for du har visst plenty av sorten! Fantastisk produksjon, eg er mektig imponert! Rett og slett!

Legg igjen en kommentar

