«Også vi når det blir krevet…»

Gratulerer med gull til både Graabak og Hegle Svendsen i dag!

Jeg trodde lenge at jeg var en av dem som kunne klare å ikke henge seg på «en farsott», men OL-lua måtte jeg visst bare lage: «også vi når det blir krevet…»

Det ble to, ei voksen/stor barn og ei barnelue. Blir det mer gull kan det jo fort bli flere?

IMG_0829

Her er den største (og første), hekla litt i halvsøvne. I ettertid har jeg rekt opp den røde kanten og hekla den om igjen med fastmasker.

IMG_0833

Jeg har brukt Gjestal Babyull i begge luene, men litt ulik størrelse på heklenålene. Dessuten er den siste litt lysere enn den første.

Det florerer av framgangsmåter/oppskrifter på nettet for tida. Sjøl om det egentlig er «plankekjøring» hekleteknisk sett, har jeg også valgt å bruke en «ferdig» oppskrift, nemlig Ullkurven sin.

Gratulerer så mye til Magnus Moan og Tiril Eckhoff også! Stas!!!

Stikkord: , , , , ,

5 kommentar to “«Også vi når det blir krevet…»”

  1. Ingunn Says:

    Tror nok den lua holder seg og blir brukt lenge etter at OL er ferdig! Jeg sitter litt på gjerdet å lenge, men hvem vet?
    Synes utøverne er så fine i den lua. Den kler faktisk alle.

    Lykke til med neste lue! Gullet er inspirerende….

    Klem fra Ingunn

  2. Ann Karin Says:

    Tjihiii.. Kall fine huer.🙂 e det løye me henge oss på🙂 ))

  3. Elisabeth Says:

    De var kjempefine! Holder på jeg og, men det gikk senere enn jeg hadde tenkt, siden det er halvstaver. Hun jeg hekler til ønsker seg skjerf i samme fargene, da lurer jeg på å bruke staver så det går litt fortere…🙂
    Morsomt at du brukte ullkurven sin oppskrift, det er ei som bor der jeg kommer fra.🙂

  4. amylin Says:

    Veldig fine, og jeg har også hengt meg på den farsotten!

  5. hanne Says:

    Vel, jeg har hatt mine ymse meninger om den lua, men det blir vel som jeg sa om skappel genser, skal aldri strikkes, men aldri si aldri, har strikket en del, ja….. ha en fin torsdag hos deg!

Legg igjen en kommentar

