Ikke-lilla Mariusgenser (forklaring følger)…

Veslesnuppa (snart 4) til farmor elsker lilla.

Hun elsker lilla så til de grader at «fint» kan vurderes ut fra følgende enkle kriterier:

1) Lilla er fint

2 Ikke-lilla er ikke fint

Så enkelt kan det gjøres!

Så første kommentar til mitt «Se, farmor har strikka genser til deg!» var sjølsagt: «Den var ikke fin». Punktum.

IMG_0784

Heldigvis er farmor fullstendig klar over kriteriebruken, og bruker snedig det andre kriteriesettet: «Kjenn på den! Var ikke den god og mjuk? Det er ull, vet du.»

Og da var Vesla solgt! Er det ull, og i tillegg mjukt og varmt, kan det potensielt danke ut kriteriesett 1 (lille eller ikke-lilla).

Genserern er strikka i Tynn Alpakka fra DSA, og framgangsmåten måtte bli en hybrid mellom den «tjukke» Mariusgenseren med isatte ermer, den tynne Mariusgenseren med rundfelling for småttinger og Mariustunikaen med rundfelling. Litt matematikk og logikk så gikk det i hop.

IMG_0785

I dag ble genseren med ei fornøyd Lillesnuppe hjem.

Dobbelt fornøyd, faktisk, for farmor holder på å strikke Bamsekjole (Marte Helgetun-design) i deilig, mjuk Mirasol.

Lilla – sjølsagt!

Stikkord: , , , , ,

14 kommentar to “Ikke-lilla Mariusgenser (forklaring følger)…”

  1. Lisbeth severinsen Says:

    Oiii, for en lekker fargekombo, virkelig lekker genser, ha en fin strikkehelg, hilsen Beth

  2. Ingunn Says:

    Jeg er så enig med Veslemor. Lilla er kjempefint, men denne genseren er også lekker, og det var godt den falt i smak til slutt. Tror Bamsekjolen blir en favoritt….

    God lørdagskveld!

    Klem fra Ingunn

  3. Marit Johanne Says:

    Nydelig genser ble det og bra den ble godtatt 🙂

  4. Frk.Badegakk Says:

    Knallfin!!! Og en fargekombo jeg ikke har sett tidligere! Liker den veldig godt! Men det er kanskje ikke like greit når snupper har bestemte meninger om farger 😛

    Jeg har en Marius i standard farger selv, og det er go-to genseren min. Håper snuppa di blir like glad i den som jeg er i min! Feil farge eller ei 😉

  5. Astrid Says:

    Oj,genseren e nesten prikklik den eg strikka te et av barnebarna mine.Det kula va at hu valgte fargane sjøl! Eg e sikker på at jentå di kler han godt!! Klem frå svigers!!!

  6. Ann Karin Says:

    Knall fine ❤ Elske oransje eg vettdu 😉

  7. amylin Says:

    Veldig fin genser, og flotte farger!

  8. Birgitte Says:

    Strenge kriterier fra veslejenta – morsomt! Bra denne genseren falt i smak likevel, for denne var nydelig!

  9. Marit Says:

    Så fine farger – selv om de ikke var lilla:)
    Godt at hun har litt flere preferanser enn bare farger!
    Men er man 4 og jente så er det nesten garantert bare lilla som duger en stykke tid til.

  10. Bodil Says:

    Det var ein fantastisk flott gensar i fin fargekombinasjon. Regnar med at den allerede er populær 🙂 God helg.

  11. mimouna Says:

    Den ble jo nydelig! Når den er i myk og varm ULL i tillegg må vel selv en lilla-elsker falle pladask. 😀

  12. Marianne Says:

    Nydelige farger. Deilig å se en annerledes Marius.

  13. Line Kristine Says:

    Jeg syns genseren ble kjempefin, jeg! Men disse små kan være temmelig standhaftige 😉 Kjekt at både farmor og Lillesnuppe ble fornøyd til slutt 🙂

  14. Maja Says:

    Knallfin fargekombinasjon i denne genseren!

Legg igjen en kommentar

