Bare fordi jeg kan… og vil…

Det hender (og for min del ganske så ofte…) at man strikker noe bare FORDI. Ja, bare fordi man har lyst… og kan… og vil…

«Babysvøbet – Det hele kongerige» er et sånt prosjekt.

Bilde

Det teppet er bare sååå lekkert at det roper etter å bli strikka!

Ikke hadde jeg noen å strikke det til, der og da, og ingen «i kikkerten», heller. Jeg bare måtte…

Først var det litt research på Ravelry og litt rundt-omkring for å bestemme garnvalget, så en bestilling av mer enn nok deilig, naturhvit Drops Baby Alpaca Silk (yummy!), nedlasting av oppskrift (valgte dansk: klikk på lenka ovenfor) – og så i gang.

5.juni begynte jeg på det innerste kvadratet. Kunne fort blitt kjedelig, trodde jeg, men neida!

Som vanlig hadde jeg flere prosjekter på gang samtidig med dette, men likevel syns jeg det gikk radig unna. Til og med den laaange borden rundt hele teppet gikk som en lek!

En måned seinere var selve teppet ferdig. Og dermed gikk lufta liiitt ut av ballongen…

For hva kommer da? Riktig: montering, trådfesting og blokking!

2.juledag (joda, leser og skriver 26.desember) tok jeg tak.

Og hva opplevde jeg: jo, det gikk som en lek, det også!!!

Hva HAR man igjen for all denne utsettelsen??? Ja, for jeg er vel slett ikke alene om å bokstavlig talt «stikke det bak en stol» – leeenge???

Monteringen består i fire «gliper» fra innerkvadratet og ut til ytterborda. De skal sys sammen med heksesting. Men det er faktisk ingen heksekunst (ha-ha, unnskyld ordspillet – kunne ikke dy meg) når vår alles venn YouTube kan presentere en så flott tutorial som dette: «Sammensyning i heksesting i strik«.

Bilde

Dermed var det gjort! Alt i alt gikk det med 400 gram (8 nøster), det syns jeg slett ikke var ille.

Og ingen har sagt at det blir siste gang, heller…❤

Stikkord: , , , , , , , ,

7 kommentar to “Bare fordi jeg kan… og vil…”

  1. Sommertid Says:

    Å herlighet så fint det ble i baby alpaca silk . Ja, det er flere ( meg iberegnet) som ikke liker montering. Noen ganger går det jo bedre enn antatt. Noe som du vitterlig sier det gjorde her. Godt !

  2. Gudrun Finnerud Says:

    Dette teppet er så flott.
    Har også flere ganger hatt oppskriften framme å lurt på om jeg skal strikke det. Har den gamle orginaloppskriften som stod i Norsk ukeblad fra mai 83. Litt annerledes enn dette.

  3. Marit Greaker Meszaros Says:

    Hei, Nydelig teppe og i alpakka-silk blir det bare «GULL» brukte du pinner nr 4? Tidligere har jeg strikket Diana-teppet og brukt merino babyull fra Drops, men ble veldig inspirert av deg.

  4. Bodil Says:

    Wow, så lekkert🙂 Og så fort du strikka det. Og kjekt å strikka noko «berre fordi ein kan…og vil». God helg.

  5. teshastrikk Says:

    Så kjekt å høre! Ja, jeg brukte p.4, det funka bra!

  6. Birgitte Says:

    Morsom beskrivelse av strikke/monteringsprosessen! Helt nydelig babyteppe!

  7. petronella Says:

    Vakkert vakkert🙂

Legg igjen en kommentar

