Godt nytt år!

Jeg vil gjerne ønske alle som titter innom bloggen min et godt nytt år, og takke for «følget» i året som gikk!

Jeg slutter av med sjalet «Pyttipanna» som jeg gjorde ferdig og la til blokking i går. Det var enkel og morsom strikk, garantert et sjal som jeg kommer til å strikke igjen (og igjen og igjen…) i ulike kvaliteter og farger!

IMG_0762

Dette er strikka i Drops Lace (natur) og et veldig tynt sokkegarn (lys grått). Blonden er strikka på p.3,5mm, jeg strikka 50 spisser. Så plukka jeg opp 352 masker langs langkanten og strikka «short rows» i striper med p.4mm.

Oppe felte jeg av med i-cordkant (3 masker brei), med innlagte ekstramasker ca. hver 8-10 omgang for større elastisitet. Videoen i lenka viser sånn omtrent hvordan jeg gjør det, men jeg strikker ssk (slip, slip, knit) i stedet for to vridd sammen.

Pyttipanna

I oppskrifta står det at sjalet kan blokkes «brutalt», så det gjorde jeg. Ferdig lengde langs kanten oppe er nesten 2 meter, og sjalet er ca. 32 cm på det breieste.

Jeg fortsetter å fylle maskene mine med tro, håp og kjærlighet…

20131231_135753

Måtte året 2014 bli et godt år for oss alle!!!

Stikkord: , , , , ,

9 kommentar to “Godt nytt år!”

  1. petronella Says:

    Et nydelig sjal! Riktig godt nytt år til deg – Vi blogges videre i 2014🙂

  2. Ingunn Says:

    For et lekkert sjal! Gjett om jeg fikk lyst til å strikke dette, da. Riktig godt nytt år!

    Klem fra Ingunn

  3. Inger Fjelstad Edvardsen Says:

    Et nydelig sjal, og et helt utrolig søtt lite hjerte. Godt Nyttår, og lukke til i det nye året.

  4. Unni Says:

    Nydelig sjal. Godt Nyttår til deg og eg gleda meg å følge deg neste år også.

  5. Marit Says:

    Lekkert sjal. Alltid kjekt å titte innom bloggen din. Ønsker deg ett godt nyttår og takk for » kontakt» dette året.

  6. Sommertid Says:

    For et herlig sjal å avslutte året med, strikkemessig. Ja, for jeg regner med at 2014 også fylles med strikking.
    Takk for følget iår, så «sees» vi neste år. Godt nyttår !

  7. sissels Says:

    Det ble ett skikkelig vakkert, delikat sjal. Ønsker deg og dine ett riktig så godt nytt år 2014🙂

  8. Marianne Says:

    Et lekkert sjal til å avslutte året. Takk for at jeg har fått følge deg i 2013.

  9. teshastrikk Says:

    Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Godt nytt år!!!

Legg igjen en kommentar

