Noe for de små…

Jeg er sååå på etterskudd med blogginga, men skitt au!

Tidligere i høst ble jeg «gammeltante» igjen (eller grandtante «på fint»). Ei søt, lita jente som fikk fart på strikke-noe-nusselig-genet mitt.

Det ble en sommerkjole strikka i Viking Pure Milk Fiber:

Image

Oppskrifta fant jeg i «Love Knitting for Baby», June/July 2013.

Denne kjolen krever ei lita trøye eller bluse under, eventuelt en liten bolero oppå:

ImageHer har jeg brukt Debbie Bliss Baby Cashmerino. Oppskrifta er ei «forkorta» Rilletrøje fra «Babystrik på pinde 3». Volangkanten er et eget påfunn.

Så et litt mer maskulint innslag, en liten guttevest:

Denne var noe jeg «bare måtte» prøve å strikke… Heldigvis har jeg en god kollega og venn som kunne trenge en slik en til farmorsgullet sitt. Garnet er Lion Brand LB Collection Superwash Merino i en fin denimfarge.
Ha ei fortsatt fin førjuls-tid!

Stikkord: , , , , ,

6 kommentar to “Noe for de små…”

  1. Lisbeth Says:

    Ååå den kjolen likte jeg, ha en fin søndag🙂 Hilsen Beth

  2. Eivor Says:

    Virkelig nydelige ting du har strikket.

  3. Bittami Says:

    Nommin, har du strikka småplagg du da? Og så fine som de var🙂 Jeg synes gammeltante er et fint ord, litt ærverdig, spør du meg. Og luene i innlegget under var jo bare supre. Gleder meg til å få skrevet ferdig noen av de jeg bærer på🙂 Klemmer!

  4. Marit Johanne Says:

    Koselig når en får mulighet til sånn småstrikk! Du strikker og strikker så mye fint, har titta nedover her. Vil ønske deg en riktig god jul!

  5. Marianne Says:

    Kjempefine julegaver. Likte godt guttevesten. Hvor har du funnet den?

  6. teshastrikk Says:

    Tusen takk!
    Til Marianne: nå fikk jeg litt av en utfordring, for jeg hadde glemt å notere det! Men jeg fant det ut! Det er et hefte fra Allers som heter «Strikk til gullungen», her er lenka: http://www.allershopping.no/allerbok/inspirasjon-og-hobby/strikk-til-gullungen

Legg igjen en kommentar

