Sokker. Strikking året rundt.

Av: Bitta Mikkelborg.

Denne praktfulle og innholdsrike sokke-boka kommer ut i høst. Akkurat nå ligger den på andreplass på «Topp 10»-lista hos Haugenbok, som «Boken alle snakker om»!

Boka inneholder 52 ulike og unike sokkedesign av varierende vanskegrad. Alle oppskriftene er laget slik at de kan strikkes av garn som er lett å få tak i her i Norge, både «billig»-garn og litt dyrere sådanne.

Boka inneholder også råd og tips om strikking av sokker, så her bør ingen la seg skremme!

Hvordan jeg vet dette???

Det har seg sånn at jeg har hatt den store gleden av å være en av 8 «gode hjelpere», og vi har vært involvert i prosessen gjennom en høst, en vinter og en vår. Det er et helt «svangerskap» å «føde» en bok!

Vi 8 + Bitta har hatt tett og gode kontakt, og sammen har vi strikket og lest oss gjennom alle oppskriftene på langs og på tvers!!!

Det har vært utrolig givende å få være involvert i en sånn prosess! Det har vært både en glede, som nevnt, men også en stor ære!

Av de Bitta-sokkene jeg har strikka ble det disse 14 parene som fikk «reise på tur». De har vært hos Bitta i Sarpsborg, og kanskje også i Hovedstaden?

Jeg har allerede fått «tjuvkikke» i boka, og fant opptil flere kjenninger…

IMG_0265

Må forresten bare takke Bitta enda en gang for hennes utrolige raushet. Ikke bare har jeg fått være med på noe stort, jeg har «fri tilgang» på alle hennes mønstre, får bli med på enda mer teststrikking viss jeg vil (og OM jeg vil, ja!!!), får boka gratis av forlaget, og på toppen fikk jeg også verdens herligst «godtepakke» som takk for hjelpa:

IMG_0239

En sokkestrikkers drøm, spør du meg!!!

Jeg kommer nok tilbake med omtale og «smakebiter» på flere av sokkene etterhvert…

I mellomtida har jeg allerede sladra litt på Bittas fb-side: Bittamis Design for strikkelystne.

Et godt tips: det går altså an å forhåndsbestille boka! Løp og kjøp!!!

Stikkord: , , ,

5 kommentar to “Sokker. Strikking året rundt.”

  1. Marit Says:

    Boken er bestilt og jeg gleder meg til den kommer, så utrolig mange flotte modeller som er vist frem. Er så takknemlig for jeg oppdaget denne FB – siden. Er inne og kikker hver dag. En dyktig teststrikker har hun hatt , gjennom flere år har jeg beundret alle de flotte sokkene du har tryller frem.

  2. teshastrikk Says:

    Tusen takk, Marit!

  3. Bittami Says:

    Jeg bare sitter og smiler fra øre til øre her, for jammen har du strikket mye fint! Og så god reklame for boka vår, da🙂 Jammen har jeg også vært heldig med teststrikkerne, for makan til fin prosess, altså, det finner man ikke! Tusen takk:)
    Klemmer i fleng!

  4. teshastrikk Says:

    Tusen takk, Bitta! Det varmer! Gruppeklem!

  5. mimouna Says:

    Så kjekt! Blir nok en flott bok dette her, gleder meg til å se.

    God helg! 😀

Legg igjen en kommentar

