Og så var det sokker igjen!

Vi er i gang med et nytt «sokke-år» i «Plungen» på Ravelry (26/52 Pair Plunge). Også i år har jeg meldt meg for halv-Plungen, og her er starten:

1.par ut er Polyommatus argiolus Sock. Det lange navnet er navnet på en sommerfugl, og designeren er en av mine absolutte favoritt-designere, Hunter Hammersen. Oppskrifta står i boka «The Knitter’s Curiosity Cabinet vol.II», der alle oppskriftene er inspirert av – ja, nettopp sommerfugler! Eller rettere sagt av gamle plansjer med bilder av de søte, flagrende…

Garnet er alldeles herlige Regia Angora Merino, og mottakeren er som vanlig HSBBHS (Han Som Bare Bruker Hjemmestrikka Sokker).

Neste sokkepar er fra samme designer (og bok!), Delias Eucharis Sock:

Disse ble bare alldeles rålekre i hvit Fabel! Jeg har en svakhet for hvite sokker med spesielle mønster, helst med «paneler» langs framsida som her.

Stikkord: , , , , , ,

8 kommentar to “Og så var det sokker igjen!”

  1. Ann Karin Says:

    woooooooooow knakande flotte sokkar altså.

  2. Ingunn Says:

    Kjempefine! Rene kunstverka!
    Da er det bare å vente på fortsettelsen.

    Klem fra Ingunn

  3. Sommertid Says:

    Å så vakre de hvite her ble. Er enig med deg.
    Regia må jeg få tak i og prøve ut.

  4. Gudrun Finnerud Says:

    Flotte sokker som vanlig fra deg.

  5. zirkona Says:

    Som alltid lekre arbeider fra den store sokkemesteren!

  6. hobbyvenn Says:

    Nyyydelige sokker du har strikket. Virkelig flotte de hvite da…

  7. Bodil Says:

    Sokkane dine er som fine kunstverk🙂

  8. Marit Johanne Says:

    Nydelige sokker også denne gangen! Jeg har et vottestrikkeår, men når sokkeboka til Bitta kommer, blir det vel noen sokker på meg også🙂

Legg igjen en kommentar

