Jada, de kommer fortsatt «i stim»…

«Dalekjolen» nr. 2 – til både dokka og dokkemammaen:

Jeg kjøpte stoffet samtidig med stoffet til den forrige kjolen, fordi jeg falt pladask for det fine, maritime motivet. Det blir liksom litt sånn «sommer hos farfar og farmor på hytta»-følelse!

Jeg har gjort litt endringer i forhold til mønsteret her også, med splitt bak, annerledes bord nede, og en liten forlengelse av livstykket.

Knappene bak blir enda en gang etter «sukkertøy»-metoden (eller «man tager hva man haver»…):

Her er dokka i stasen sin (eh… ikke bry dere om lappen hun har i handa, det er en «kode» til «Mesterskapsstrikk» på fb):

Forresten: garnet er bomullsgarnet til Søstrene Grene. Mjukt og godt å både hekle og strikke med, og tilsynelatende oppfører det seg «fint» i vask også. Billig i tillegg… Ikkenoe minus, det heller!

Stikkord: , , , , , ,

4 kommentar to “Jada, de kommer fortsatt «i stim»…”

  1. Ingunn Says:

    Kjempesøte kjoler! Strandkjoler minner det meg om, i alle fall bærer de bud om sommer!

    Klem fra Ingunn

  2. Ann Karin Says:

    Det jere ingen ting om det kjeme i stim.🙂 ) Knall fine kjolar lika me og sjå . Fortsatt God sommar .

  3. Sommertid Says:

    Å få med seg fine ting som også gjentas (mange ganger) gjør ittno sier nå jeg. Liker det maritime her, samt jeg elsker jo blått !

    Kos deg videre med pinner og nål, samt symaskina.

  4. zirkona Says:

    En stim som jeg imponeres skikkelig av! Nyter virkelig de flotte dukkeklærbildene dine!

Legg igjen en kommentar

