Sokke-daCapo + litt til!

Sokker? Jatakk!

Her er først to par som jeg har strikka tidligere også, derav Sokke-daCapo.

Det første paret er Effervesce. Det første paret gikk til en kollega av meg, dette paret gikk til ei venninne av henne:

Det første paret var strikka i Drops Fabel, i dette paret har jeg brukt Austermann Step Classic.

Neste Sokke-daCapo er Florisse av Bitta. Bitta «rister» det ene lekre designet etter det andre ut av ermet! Jeg er så heldig å ha fått være med på teststrikkinga til Bittas bok som kommer til høsten. Akkurat disse er dessverre ikke med i boka, men mønsteret kan kjøpes på Ravelry og ganske sikkert også fra Bittas Facebook-side.

Disse er strikka i Drops Fabel (hvit) og Arwetta (blå) på p.2 og 2,5mm.

Dette designet er utvikla videre til (foreløbig!) votter og lue i tillegg.

Enda to par sokker, begge Bitta-design (et av dem kommer i boka, men jeg røper ikke hvilket!).

Disse heter Yangs, og er tilegnet Christina Yang fra Grey’s Anatomy:

Nok en gang har jeg brukt Drops Fabel, det er nok et av favorittgarntypene mine når det gjelder tynt sokkegarn (i alle fall av det som er lett å få tak i i butikker her i landet).

Siste par ut i denne omgangen er A Good Nights Work:

Disse er strikka i Viking Sportsragg på 3mm rundpinne.

Begge disse mønstrene kan også kjøpes på Ravelry.

Så var det dette med å love å blogge litt flittigere, da. Jeg kan jo håpe, men det skjer nok neppe…

Stikkord: , , , , , ,

10 kommentar to “Sokke-daCapo + litt til!”

  1. Bittami Says:

    Så koselig med en sokke-daCapo fra deg:) Synnøve har rett; du tryller med pinnene, du:) Nydelige sokker, og jeg beundrer det øverste paret utrolig mye. Jeg er nemlig ingen fan av å strikke sånne snirkelmønstre selv, og er imponert over at noen er så flink til det! Og du gjør det utrolig fint også! Klemmer:)

  2. teshastrikk Says:

    Tusen takk, vennen!

  3. Torunn Says:

    Fantastisk nydelege sokkar! Du er utruleg flink! No er eg jo veldig fan av Bitta sine mønster, men eg likte utruleg godt det første paret og. Det spørs om eg ikkje må strikke det ein gong.

  4. teshastrikk Says:

    Takk, Torunn! Ja, det kan eg verkeleg anbefale. Eg ser ikkje vekk frå at eg gjer det same!

  5. Sommertid Says:

    Herlig ! Å se andre strikke fine sokker gir inspirasjon. Og Bittami’s mønstre er jeg også en fan av.
    Du er flink med strikkepinnene, enten det gjelder sokker eller andre fine ting.
    Ha ei go sommer uke🙂

  6. Marit Says:

    Så flotte sokker du har strikket igjen.
    Jeg er ikke noen sokkestrikker men etter å ha sett alle de fine som Bitta lager oppskrift til frister det å prøve.
    Ønsker deg en fin sommer.

  7. Ingunn Says:

    Her var det litt av hvert å beundre! Min favoritt er nok Florisse. Utrolig lekre sokker!

    Klem

  8. hobbyvenn Says:

    Så mange flotte sokker du har strikket. Imponert over produksjonen.

  9. Tina Noor Says:

    Stilige sokker!

  10. zirkona Says:

    Nydelig! Nydelig! Jeg måtte strikke Effervesce sist gang jeg så dem i bloggen din. Man blir jo så inspirert av å nyte alle disse flotte sokkebildene!

Legg igjen en kommentar

