Luer i juni!

Nå har jeg vært lovlig sløv med blogginga! Det betyr ikke at jeg ikke strikker. Det er vel mer sånn at «data-kvoten» min har blitt noe spist opp av Facebook.

Jada. Jeg vet at jeg muligens har sagt aldri om den saken. Men som kjent: man skal aldri si aldri…

Unnskyldningen får være at det var strikkinga som førte meg dit!

Så til saken: luer i juni – et paradoks!

Det er alongen Luer2013 på Uformelt som er årsaken til det. Denne gangen var det to temaer som var utfordringen: 1) prikker og 2) striper.

Jeg er veldig fornøyd med «løsingen» av oppgaven!

Den prikkete lua er Polka Dot Spots, og mer prikkete blir det vel neppe!

Jeg har brukt tre forskjellige garntyper, men med omtrent samme strikkefasthet: Debbie Bliss Baby Cashmerino, Pickles Extra Fine Merino og Fibranatura Sensational.

Den stripet lua er Turn A Square (Jared Flood!), som jeg lenge har hatt lyst til å strikke.

Ser man lua fra en litt annen vinkel får man forklaring på navnet også!

Det blå garnet er Debbie Bliss Baby Cashmerino og det brune er Pickles Extra Fine Merino (begge som i prikkete lua), det lyse er også Pickles EFM.

Jeg har brukt Tubular Cast On (som står godt beskrevet i oppskrifta). Det gir en dekorativ og veldig elastisk vrangbord.

Et annet tips som også står forklart i oppskrifta er «jogless jogs», hvordan man kan unngå de «trappene» som oppstår når man begynner på ei ny fargestripe.

Siden det ikke er bra å være for bombastisk (se starten av innlegget) skal jeg ikke si at jeg skal bli flinkere til å blogge (sjøl om jeg enda har ganske mye «ublogga» liggende klart)!

Så noe har jeg da lært???

Stikkord: , , , , ,

2 kommentar to “Luer i juni!”

  1. Ingunn Says:

    Så gøy å se at du bruker forskjellig garn i en og samme lue! Resultatet ble kjempebra! Tenker luene blir greie å finne når høsten kommer.

    Men nå: GOD SOMMER!

    Klem fra Ingunn

  2. zirkona Says:

    Herlige luer! Den polkaprikkede ble favoritten her.

Legg igjen en kommentar

