Tre par sokker

Sånn, nå er jeg i mål med 26ppiii (på Ravelry) for denne sesongen, og med god margin – både med hensyn til antall (holder på med par #29) og tid (frist innen utgangen av juni)!

Det røde paret er strikka i Ida strømpegarn, og er et flott «manne-sokke-mønster»:

Mønsteret, Thermal Textured Socks, er lett å strikke, lett å memorere og blir dekorativt uten å bli for «pent». Også dette paret går til han jeg er glad i. Denne gang spurte jeg om det var noen spesiell farge han ville ha.

Og det var det. Så det ble det!!!

Det hvite paret er tiltenkt ei kollega av meg som bare vil ha hvite sokker!

Disse heter Effervesce, er strikka i Drops Fabel, og har et litt mer krevende mønster å følge med på.

Sokkene får et litt forskjellig uttrykk ettersom man lar mønsteret følge nedover utsida (bildet over) eller innsida (bildet under) av foten:

Både disse og det første paret er strikka på p.2,5 mm.

Siste par ut i denne omgangen er Grå Lubber, rett og slett. Fordi det er det Tøtta vil ha. Ikke noe dill-dall.

De er strikka i Viking Sportsragg på p.3 mm.

Så får det heller våge seg at våren er litt kjølig – man trenger ikke fryse på føttene av den grunn!

Stikkord: , , , , ,

9 kommentar to “Tre par sokker”

  1. Lisbeth Severinsen Says:

    Så mange flotte sokker, de hvite var jo lekre. Kanskje jeg må strikke de en gang, takk for link, synes det er så kjekt når folk deler nettsteder med oppskrift :)))

  2. Wenche/chawo Says:

    Det var 3 par flotte sokker.

  3. jorun holmen Says:

    De hvite som skulle til en kollega!!!!! Vakre!!

  4. zirkona Says:

    Nå hører jeg maledama i hodet: Gorgeous! Gorgeous! Gorgeous!
    Falt fullstendig for det hvite paret! De der kan jeg ikke stå for. Pinnene begynner nesten å røre på seg i strikkekurven.

  5. Ingunn Says:

    Så fine sokkepar du har strikka! Beundrer alle som legger så mye arbeid i et par sokker! Likte godt de herresokkene, jeg. Takk for at du linker til mønsteret! Det er så hyggelig.

    Ha en fin mandagskveld!

    Klem fra Ingunn

  6. Hilde Says:

    Fine sokkar. Eg likte spesielt godt dei kvite!

  7. Solveig Says:

    Alltid gøy med noen nye sokkemønstre. Likte veldig godt herresokkene. Mannen i huset har snart bursdag, så kanskje det kan bli et par. Takk for tipset!

  8. Lena Says:

    Kjempeflotte sokker!!:)

  9. petronella Says:

    Flotte sokker 🙂

Legg igjen en kommentar

