Enda flere luer for enda flere huer!

Hm… Dette blir litt rart. I min dialekt sier vi «huer» når vi mener «luer» og «håver» når vi mener «hoder»…

Ja,ja.

På Uformelt er jeg med på den meget uformell lue-along. I februar strikka jeg Leaf Hat som jeg har blogga før, og Techno Hat som kommer her.

Den lua så jeg for meg i en av de «herlige» neonfargene som ungene liker så godt for tida. Det første og beste (?) garnet jeg fant var Flash (Europris) i gyselig neongrønt akryl. Kjøpte likegodt to nøster, og satte igang.

Den lua var så artig (og kjapp) å strikke at det ble tre stykker (liten, mindre, minst) før jeg gav meg. Men da var også garnet slutt, heldigvis…

Bildene «lyger» – fargen er myyye sprekere i virkeligheten!

I mars var det også flere flotte lueoppskrifter å velge mellom i alongen, temaet denne gangen var Drops – ikke de små, søte til å putte i munnen, men kort og godt Drops Design. Det var ikke lett å velge, men jeg starta med Dominostrikket lue, der jeg brukte – akkurat: Drops Delight!

Kjapt strikka og knallgøy! Nesten vanskelig å legge sånt håndarbeid fra seg – bare ei rute til, bare enda ei rute til…

Det tøffe med denne lua var at den kan brukes både av store og små hoder, med veldig forskjellig «uttrykk» som resultat:

Den andre lua jeg valgte var Montreal, ei mønsterstrikka lue i Drops Fabel og Drops Delight:

Jeg fikk i grunnen «smaken» på mønsterstrikk da jeg strikka Edith-lua for ikke så lenge siden, nå var jeg «i siget» – dette var gøy!!!

Stikkord: , , , , ,

5 kommentar to “Enda flere luer for enda flere huer!”

  1. Ingunn Says:

    Her var det mange spreke luer! Artig å strikke luer da det går fort å bli ferdig! Så er det fine presanger til store og små.

    Klem fra Ingunn

  2. Mona Says:

    Ingen skal fryse på ørene i din nærmeste krets ser jeg🙂 Flotte luer alle sammen, artig den blå varianten, og den siste var direkte lekker!

  3. Unni Says:

    Så flotte luer du har strikka.
    Eg og syns mønsterstrikk er gøy, held på med ei seterdalshue i viking garn.

  4. Hobbyvenn Says:

    Morsomme luer. Og luen i innlegget under er jo bare helt nydelig!

  5. zirkona Says:

    Du lager virkelig mange stilige luer! Har lenge tenkt deg som det ypperste jeg vet i forhold sokkestrikking, men du er jo like god i «andre enden».

Legg igjen en kommentar

