Edith-lue og perlehals

Til jul fikk jeg garn og oppskrift til den vakre Edith-lua av min gode venn Strikkefrua! Sånt setter man utrolig stor pris på!

Garnet var Arwetta, i off-white + en vakker, dyp rødlilla farge. Det er faktisk ikke så ofte jeg strikker mønsterstrikk med to (eller flere) farger lenger, så det var (litt) utfordrende moro!

Denne lua har jeg lagt merke til i blogg-landia og på Ravelry tidligere, den merker seg ut med det stilrene og vakre mønsteret. Her er mi lue:

Jeg er ikke noe utpreget luemenneske, det vet alle som kjenner meg + de som har fulgt meg her på bloggen over en tid. Så denne lua blir høyst sannsynlig en gave til ei jente jeg setter veldig høyt…

Like vakker fra alle kanter, denne her!

Perlehalsen er den enkle, men virkningsfulle varianten fra Marte Helgetun Design:

Jeg har brukt 3 nøster Bris til denne mjuke og gode halsen. Akkurat passe med to runder rundt halsen!

Stikkord: , , , , , ,

5 kommentar to “Edith-lue og perlehals”

  1. Hilde Says:

    Nydeleg lue! Halsen ser også fin og god ut!

  2. Marte Says:

    Lua ble flott, og den halsen så deilig ut! 🙂

  3. zirkona Says:

    Lekker lue! Jeg var like heldig som deg, men har enda ikke strikket lua. Nå må jeg finne frem kit og pinner!
    Halsen så kjempegod ut og i Bris må det bare være herlig å bli omfavnet av den myke grå.

  4. Anne-Britt Says:

    Kjempefn lue og hals.

  5. Ann Karin Says:

    Ååååååå så fin den blei i lilla.

Legg igjen en kommentar

