3 x Bitta

Jeg har hatt den store glede å få strikke flere av Bitta sine design. Denne dama kan sine sokker!

Dette innlegget er «viet» tre av hennes oppskrifter, alle herresokker. Du finner dem lett på Ravelry.

Først ut er Shepherd’s Sock, et av flere design som er tilegna legene i Grey’s Anatomy:

Jeg har brukt Sterk fra Du store Alpakka på p.3mm. Disse er lettstrikka, uten å bli kjedelige. Flotte «manne»-sokker!

Neste par ut er Ferryman’s Delight. Kjenner du en som jobber på ferge kan du jo strikke et par til han? Disse går nok til «min» egen (uten-ferge)-mann!

Her har jeg brukt Gjestal Senjagarn, et flott «billig» alternativ til tynt sokkegarn. Det er godt og mjukt å strikke av, ser blankt og fint ut og «oppfører» seg fint etter vask. Slitesterkt er det også. Absolutt noe jeg kommer til å bruke flere ganger!

Siste par ut er Molund Ankelsokk:

Dette «sjølstripende» garnet er Sandnes Fantasy Strømpegarn, anbefales, dette også! De litt «freidige» lakserøde stripene er fra en rest Arwetta jeg hadde liggende (vi kaster ikke garnrester, gjør vi vel?).

Ankelsokker er egentlig helt supert til min egen storbruker av strikkesokker, for han liker ikke lange vrangborder.

Disse tre parene er par #20,21 og 22 av de 26 parene i Plunge’en. Snart «i mål» – i goood tid!

Har du også fått sansen for Bitta? «Sjekk» henne ut på Ravelry!

Stikkord: , , , , , , , ,

Én kommentar to “3 x Bitta”

  1. Hanne Says:

    Så fine sokker du har strikket! Jeg har også oppdaget sokkene til Bitta, er i gang med rødstrømpemysteriet på facebook:-) Kjekt med noen fine mannesokker også, tror jammen jeg skal sette dem opp på lista mi:-)

Legg igjen en kommentar

