Og så over til noe helt annet:

Litt smått fra før jul, for eksempel?

Disse tre strikka småposene fylt med noe smågodt fra Søstrene Grene ble til småpremier til det interne juleavslutningslotteriet på jobb:

De er strikka i forskjellige typer bomullsgarn. Fort gjort og veldig søte! Ikke spør meg om hvor oppskrifta kommer fra, for det har jeg glemt ut! Tror det var inne på et eller annet forum…

Så en liten haug med hjerter:

Denne oppskrifta er gratis, og du finner den på Ravelry som Little Hearts. Det geniale med disse er at de strikkes i et stykke, det lille hullet som gjenstår på toppen maskes fint igjen etter at fyllet er dyttet inni.

Her er min Osloanorakk nummer 2, strikka i den minste størrelsen. Bare fordi jeg hadde lyst.

Jeg har brukt Drops Nepal denne gangen også, og kan ikke få fullrost det nok. Sååå deilig og mykt det blir etter vask! Knappene er søte som drops, de også…

Sist i denne omgangen kommer ei pute som også er strikka i Nepal, og veldig lett tova etterpå:

Jeg tok utgangspunkt i et mønster fra et Gjestalhefte, men endra litt på oppskrifta.

Jeg valgte å strikke rundt, og dessuten ville jeg ha knappelukning bak. Det oppnådde jeg ved å strikke vrangbord over baksidemaskene etter ca. 2/3 av ferdig høyde. Så felte jeg av disse og la opp samme antall masker som ble til «utenpå»-vrangbord (m/knapphull). Etter at den «nye» vrangborda var ferdig fortsatte jeg å strikke puta rundt til ferdig høyde og maska sammen på toppen. De to vranbordene overlapper hverandre.

På ei sånn litt rustikk pute gjør det seg best med helt enkle treknapper. Da gjenstår det bare å finne ei passende innerpute på ca. 40×40 cm og en «verdig» mottaker!

Stikkord: , , , , , , , , , ,

5 kommentar to “Og så over til noe helt annet:”

  1. Ingunn Says:

    Her likte jeg absolutt alt! De søte små posene ble sikkert flere glade for, og alle de fine hjertene med «riktig» fasong.
    Pute og Osloanorakk – riktig fine begge to!

    Fortsatt fin tirsdag!

    Klem fra Ingunn

  2. zirkona Says:

    Masse herlig! Jeg vet hvor mønsteret på småposene kommer fra. Det var Anne E som delte det på et forum.

    Puta var skikkelig stilig! Hjerter kan man jo aldri få nok av, dine var søte. Anorakken var også herlig, likte godt knappene som vår både like og ulike. Litt som de nye «nonstoppene».

  3. ina Says:

    Flotte ting du lager! Likte veldig godt oslo-anorakken og puta med flettemønster. Ha en strålende dag🙂

  4. Bodil Says:

    Så mykje fint og variert du har laga🙂 God helg.

  5. Gudrun Finnerud Says:

    Her var kommet mye flott siden jeg var inne å kikket sist. Produktiv du.

Legg igjen en kommentar

