Mannlige designere – del 1: Jared Flood

Mannlige designere vokser ikke på trær, men hadde de gjort det burde vi ha satt igang og plantet en liten skog…

De har nemlig (også) mye å fare med!

Denne gang gjelder det designeren og fotografen Jared Flood, mannen bak Brooklyn Tweed.

Sjekk ut siden hans og se de flotte designene som spenner fra lekker blondestrikk til røffe fletter!

For ei god stund kjøpte jeg mønsteret til Cobblestone-genseren for å strikke den til Min Kjære. Men først valgte jeg å «gjøre om litt» og strikke den i barnestørrelse (til Farmors Gullgutt). Den kan du se her.

Jeg kjøpte til og med garn, masse garn – brunmelert Smart. Men det har tatt sin tid.

Mesteparten av tida har faktisk «prosjektet» befunnet seg i en plastpose i en krok med bare tråder å feste…

NÅ er den helt ferdig og passer!

Moralen er: Ikke legg nesten-ferdige-ting i en pose i en krok!

Men konklusjonen er: Slå et slag for mannlige designere!

PS.: «del 1» antyder at det kommer en «del 2″…

 

Stikkord: , ,

8 kommentar to “Mannlige designere – del 1: Jared Flood”

  1. Sommertid Says:

    Den her likte jeg veldig godt, og det tror jeg mottaker kommer til å gjøre også. At det tok sin tid, det vet man godt om hvordan slik kan bli. Kjenner meg litt igjen der ja, å ha nesten ferdige prosjekter liggende i poser/bokser.
    Gleder meg til å se hva del 2 er.

    Ha ei go helg !

  2. Kristine Says:

    Jared Flood har mange flotte mønster! Veldig fin genser du har strikket her🙂

  3. Astrid Says:

    Genseren ble kjempefin!!!! Det viktigtigste er at den BLE ferdig- nemlig!!!Klem te du fra svigers .

  4. bodil Says:

    Ser ut som ein gensar med god passform🙂

  5. amylin Says:

    Den genseren ble veldig fin. Jeg liker Jared Flood og har hatt lyst til å strikke den genseren lenge. Må bare finne noen som har lyst på en sånn genser.

  6. LivM Says:

    Dette mønsteret har jeg også liggende, men har ikke funnet et egnet garn. Smart er jo et alternativ så da bør jeg vel finne den frem igjen—- etter jul! Flott at du ferdigstilte den for den ble jo flott da og jeg er sikker på at mannen ble fornøyd🙂

  7. mimouna Says:

    Flott genser, og Jared Flood designer mye fint!😀

    Kjenner meg igjen i det å legge vekk ting rett før de er ferdige. Vanlig fenomen tror jeg. 😉

  8. zirkona Says:

    Genseren ble virkelig flott! Ja, vi bør ta godt være på våre mannlige strikkedesignere. De tilfører noe annet med sine Y-er.

Legg igjen en kommentar

