Oslo-anorakken

Jeg har på følelsen at «alle» har strikka Oslo-anorakken fra Pickles. Nå har jeg også!

Den minste størrelsen ligger til gratis nedlasting hos Pickles, resten er kjøpemønster, men det er vel verd de kronene! Imidlertid er det viktig å lese gjennom hele mønsteret før du durer i vei! Det sparte i alle fall meg for opptil flere «feller» som jeg vet at andre har gått i…

Som så mange andre valgte jeg også å bruke Nepal, og som så mange andre kan jeg ha snubla over et potensielt favorittgarn i den «tjukkere klassen»! Godt å strikke av, og SÅ herlig og mjukt etter vask! Makan!!!

Jeg funderte litt på det med knappene. Skulle jeg velge helt enkle, lyse treknapper eller skulle jeg gå for litt kontrast?

Etter et lite «dypdykk» i mitt rikholdige knappelager (som sjelden blir brukt fordi alle knappene godt kan «spares» til seinere…) endte jeg opp med disse røde.

Kjempematch! Kjempefornøyd!!!

Siden «alle» snakker om jul, julepresanger og dess like (vask munnen din – det er enda leeenge til jul!) sier jeg ikke mer. Og det gjør ikke du, heller! Hysj!!!

Stikkord: , , , , , ,

12 kommentar to “Oslo-anorakken”

  1. Lisbeth Says:

    Den var veldig fin😉

  2. Ingunn Says:

    Kjempefin Osloanorakk! Nå må jeg også prøve Nepal ser jeg. Kjekt med anbefalinger. Og jeg skal ikke si noe…

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem

  3. hobbymegher Says:

    Den ble jo bare helt nyyydelig!
    Har en på pinnene selv.. *alle andre gjør det jo..*😀

  4. Sommertid Says:

    Så fine farger du har satt sammen her, flott ble den. Heldig er den som blir mottaker.
    og jeg er vel en av de få som ikke har strikket den, tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Har nemlig ingen mottakere..

    Ha ei go uke🙂

  5. Eva Petronella Says:

    Kjempefin!
    Jeg har ikke strikka noen Oslo- Anorakk ennå. Men så har jeg ikke noen småunger selv å strikke til for tida heller. De småungene som finns i uti slekta har alle egne flinke mødre og bestemødre til å strikke for seg. Men med tida dukker det kanskje opp noen barnebarn til meg også – og da skal det strikkes både anorakker og annet fint🙂

    Ha en flott søndag!

  6. Hilde Johnsen Says:

    Den ble kjempefin, skjønner godt du er fornøyd. Prikken over i’en med de røde knappene.

  7. bodil Says:

    Kjempefin. Den blir nok god å ha🙂

  8. Torunn Says:

    Flott Osloanorakk! Eg har nok strikka nokre av den eg og, ja.😉

  9. strikketine Says:

    Hei! Nå var det lenge siden jeg har besøkt deg, men det var kjempefint å oppdatere seg i bloggen din! Ser ut som du har hatt en god strikkehøst, veldig mye fint! Og så spennende dansesko du har.. ;.) Her blir det ikke mye av hverken blogging eller strikking for tiden, men det har sin naturlige forklaring, så jeg kommer nok sterkere tilbake!
    Riktig god helg!🙂

  10. zirkona Says:

    Super! Fargekomboen var lekker! ..og med DE herlige rosa gla’fargeknappene! Det er alltid lurt å lese igjennom mønster før en setter igang, men er jeg flink til det? Rister energisk på hodet. Skal ta ditt råd til etterretning, iallefall som en god dytt.

  11. kristin husom Says:

    hei🙂 så fin🙂 hva heter fargene? strikket hele genseren med pinne nr 5?

  12. teshastrikk Says:

    Hei! Tusen takk! Ja, jeg har ikke notert at jeg har brukt annet enn p.5mm i alle fall. Har ikke navnet på fargene, men det er brun og «jeans»-blå.

Legg igjen en kommentar

