Det aller største…

Ja, det kan jo være så mye! Men det aller største for en av mine gode kollegaer akkurat nå er å se fram til å bli farmor for aller første gang!

Hun mestrer mye, min gode venn, men strikking inngår ikke i det!

Likevel – hun ville gjerne at den lille skulle «komme hjem» kledd i et tradisjonelt «hentesett». Der kom jeg inn i bildet.

Dette er en god, gammel «traver» som jeg har strikka flere ganger. Oppskrifta står blant annet i et Dale-hefte jeg kjøpte for ca. 20 år siden.

Jeg har brukt Lanett, det gikk med litt over tre nøster i den minste størrelsen. Lua som hører til er ei typisk jentelue, ei kyse. Derfor har jeg laga min egen versjon som er mer «guttete».

Sokkene er også en egen improvisasjon, jeg er ikke så veldig begeistra for baby-«skoene» som står i oppskrifta. Dermed «teller» også sokkene som par #9/26 i halv-Plungen…

Jakke, med tilhørende lue og sokker er avlevert og sendt av gårde.

Velkommen til verden, lille, etterlengtede gutt!

Stikkord: , , , , , ,

7 kommentar to “Det aller største…”

  1. zirkona Says:

    Nydelig sett til verdens største under! Likte veldig godt dine justeringer, både guttelua og ikke minst sokkene! Jeg kjenner ikke din kollega, men et talent har hun: Velge den beste når hun trenger hjelp!

  2. Ingunn Says:

    Nydelig hentesett! Fine justeringer du har gjort! Kjekt å kunne improvisere litt når en ser det trengs noe annet enn det som er i oppskrifta. Det er her det med erfaring kommer inn!

    Klem fra Ingunn

  3. jofrid Karin Aas Says:

    Dette er eit sett som sikkert aldri går av moten. Det minner om eit eg strikka til ein som er 30 år neste månad. Underet er stadig like stort!

  4. Lisbeth Says:

    Lekkert🙂

  5. bodil Says:

    Nydeleg sett, og sokkane og hua var verkeleg flotte. god helg🙂

  6. Hilde Johnsen Says:

    Så skjønt et sett. Det blir de nok fornøyd med.

  7. Marit Says:

    Så nydelig sett. Er enig i det som er skrevet over her at hun har valgt den beste til hjelp.
    dette settet har jeg og strikket flere ganger.
    Takker for koselige besøk i bloggen min.
    Ha en fin kveld.

Legg igjen en kommentar

