Mer Bittami-design & litt til!

Rett på sak: par #8/26 (Plunge’n) er også teststrikking av Bittami-design.

Disse heter Karipias rosa blondesokker (kan fort bli blonde rosasokker viss tunga slår krøll på seg…). De har et mønster der det (iallefall tilsynelatende) skjer mye, men som er forbausende enkelt å memorere.

De er strikka i Fabel på p.2,5mm.

Før jeg «slipper» Bittami helt vil jeg gjerne vise forrige par i sitt «rette element»: dans!

Terpsikhore er jo navnet på Dansens Muse i den greske gudeverdenen.

Da var det heeelt naturlig å ta en liten Pajdusko Oro med mine makedonske Opanci (dansesko).

Santvel???

For ordens skyld: jeg er IKKE med på videoen.

Men jeg kunne faktisk godt ha vært det… De som kjenner meg tar hintet… 😉

Litt til:

Enda et par Tesha-tøfler, denne gangen rosa. De er strikka i Safir på p.4 mm.

Og så til noe helt annet, nemlig et par Selbuvotter.Oppskrifta fant jeg i Strikkeboka av Gerd Fjellanger.

Jeg ville ha en «tradisjonell» vrangbord, så det endra jeg. I ettertid ser jeg at jeg nok skulle ha strikka den liiitt lengre, men det var nå sånt det ble.

Jeg har brukt Rauma Gammelserie, og ble positivt overraska. Garnet virka stivt og hardt, men det ferdige produktet er alt annet enn det!

Stikkord: , , , , , , , ,

7 kommentar to “Mer Bittami-design & litt til!”

  1. hisae Says:

    Flotte sokker og votter:)

  2. Marit Says:

    Stadig flotte arbeider fra din hånd og pinner.
    Tusen takk for besøk i bloggen min, du hadde rett med opphavet til halsen jeg hadde der.
    Samstrikk i en gruppe på FB.
    Ha en fin dag i regnet.

  3. bodil Says:

    Det er så flott alt du strikkar 🙂

  4. nragnhild Says:

    Har kikka litt i bloggen din nå, og så utrolig masse flotte sokker du lager! Legger alltid godt merke til det, siden jeg syns det er nokså trælete å få til fine sokker selv 😉
    God helg!

  5. Hilde Johnsen Says:

    Flotte sokker du har strikke. Selbuvottene var nydelig.

  6. zirkona Says:

    Complementi! Arbeidene er bare nydelige! Bittami sine sokker var lekre, nok en gang.

  7. petronella Says:

    Lekre sokker – vakkert håndarbeid! Ha en fin søndag 🙂

Legg igjen en kommentar

