Sokkeoppdateringa fortsetter:

Da er vi kommet fram til par #5/26: Mashad av Hunter Hammersen.

Dette er en designer jeg virkelig har sansen for, hun hører absolutt til mine favoritter!

Disse sokkene er strikka i Sandnes Fantasy Strømpegarn på p.2,5 mm.

Oppskrifta står i ei vakker bok som heter «Silk Road Socks», der inspirasjonen er hentet fra de vakre tekstilene som blir produsert i byene langs den såkalte Silkeveien.

Det blir garantert flere sokker fra den boka!

Ekstra inspirerende var det at Hunter tok kontakt og spurte om å få bruke ett av bildene mine på prosjektsida si.

Jeg har strikka flere ting av henne før, både sokker og  pulsvarmere, og hun har brukt flere av mine bilder før. Stas!!!

Par #6/26: Enda et par «Little Misses Anklets – Summer» av Bittami.

Disse er strikka i kjeeempetynt bomullsgarn på p. 2 mm. Jeg har brukt «voksen»-oppskrifta, men føttene som «poserer» er Farmor si Gulljente sine, og de er bare 9 år gamle.

Inspirert av «suksessen» sist valgte jeg å lage en heklekant på disse også, men nå i Maxi Heklegarn.

Forresten er dette paret også «med» på Bittami si prosjektside… Stas II!!!

Par #7/26: enda et Bittami-design – Terpsikhore!

Disse finner du ikke oppskrift på – enda…

Jeg har vært så heldig å få teststrikke. Det er ikke en særlig vanskelig oppgave. Det er gjennomarbeida og lettfattelige oppskrifter som kommer fra den dama, ja!

Terpsikhore betyr «den danseglade» i gresk mytologi en av de ni musene. Datter av Zevs og Mnemosyne. Hun var dansens og musikkens muse.

Her har jeg brukt Sterk, og p.3 mm.

Neste oppdatering vil inneholde et par herre Selbuvotter, og kanskje par # 8/26 som såvidt er på pinnene.

Det er enda et test-strikke-par… (fra Bitta…)

Tar sjansen på å ønske deg ei god helg – i morgen bærer det rett fra jobb og til hytta!!!

Stikkord: , , , , , , ,

4 kommentar to “Sokkeoppdateringa fortsetter:”

  1. Bittami Says:

    Du strikker som en gud:) Nydelige sokker!

  2. bodil Says:

    Det er ei fryd å sjå alle dei fine sokkane som du strikkar. Og på såå tynne pinnar då! Boka som du har ser veldig spennande ut. Eg har aldri strikka sokkar med mønster, men her inne hos deg får eg så mykje inspirasjon at kanskje eg prøver på det ein vakker dag. God helg🙂

  3. Torunn Says:

    Nydelege sokkar!!

  4. zirkona Says:

    Det er bare så lekkert det du gjør! Av design falt jeg veldig for det første paret. Må kanskje undersøkes nærmere.

Legg igjen en kommentar

