Sommeroppdateringen fortsetter…

Da får jeg ta opp tråden (!) der jeg slutta sist, og oppdatere litt til!

I boka «Hekling & hakking til kjøkkenet» av Tove Fevang fant jeg dette herlige Redningsbøye-settet:

Jeg har brukt Tuva Helårsgarn, og det funka kjempefint. Dette settet består av ei brikke og to grytekluter/underlag. Det blir nok en gave til en båt-entusiast, tenker jeg!

Her er enda en kommende gave, «My Accountant’s Scarf», strikka i Drops Merino Extra Fine. Dette er såpass maskulint at det nok ikke er særlig vanskelig å gjette at mottakeren blir en mann?

… og – nei, det er ikke MIN mann som kommer til å ende opp med dette…

Tidligere viste jeg et sånt hals/skjerf i rosa Drops Bouclé. Det var et såpass enkelt, kjekt og greit «bil»-strikketøy at det ble enda ett!

Denne gangen ble det grått, fordi «Grått er flott»!!! Dette er litt smalere enn det første, det passer meg glimrende.

Og med det samme vi er igang med sånne ting som vi tuller rundt halsen for å varme/pynte oss, kan jeg fortsette med to til!

Her er «Hals i hullstrikk», allerede gitt bort til en begeistret mottaker:

Dette er strikka i Rico Fashion Romance på p.5. Oppskrifta sto i Familien 13/2012.

Det morsomme er at jeg så denne halsen ferdig i en strikkebutikk i Nordheimsund da vi var på Vestlandsturen vår i sommer. Jeg falt pladask, og da garnet til overmål var på tilbud ble det plutselig garn nok til minst to stk.

Neste varmekilde/pyntesak er sjalet «Pimpelliese«:

Dette har jeg hatt på «lista» mi leeenge, og jeg gjentar det så gjerne!!! Jeg har brukt Viking Nordlys. Jeg tror ikke jeg kan tenke meg å strikke sokker av det, men til sjal/skjerf syns jeg det funker flott.

Tenker dette var nok for denne gang – neste gang starter sokke-oppdateringen!

Sa jeg at det var kjekt å «være tilbake igjen»??? Ikke?😉

Stikkord: , , , , , , , ,

4 kommentar to “Sommeroppdateringen fortsetter…”

  1. Ingunn Says:

    Så fine plagg! Liker den grå halsen/skjerfet veldig godt, og er også svak for det blå sjalet! Fine saker å ha i gavekassa, men jeg håper det blir ei stund før vi trenger noe varmende i halsen.

    Ha en strålende mandagskveld!

  2. Sommertid Says:

    Å herligheta..her var det mye flott strikkerier…
    Det at man har ferie fra bloggen betyr jo ikke ferie fra strikkepinnene..tvertimot nesten. Iallefall er det slik hos meg.
    Likte veldig godt halsen «hals i hullstrikk», man kunne likt å få noe slikt ja.
    Ha ei go uke videre !

  3. bodil Says:

    Her var det mykje nytt og flott🙂 Og heilt sikkert glade mottakarar.

  4. Guri Halvorsen Says:

    Her var det mye flott, ja! Jeg er som deg; liker veldig godt skjerf som jeg tuller flere ganger rundt halsen🙂

Legg igjen en kommentar

