Anchors Aweigh!

Joda, jeg har vært på hytta i helga. Neida, jeg har ikke letta anker!!!

Anchors Aweigh er navnet på denne genseren jeg har strikka til Farmors lille Sjømann. Jeg er kjempefornøyd, til tross for at jeg har brukt verdens verste garn (i alle fall når det gjelder splitting – 12 «sytråder» i løs forening…) – Drops Loves You.

Man kan trygt kalle det en utfordring… I alle fall på flettene og ankermønsteret!

Men en rimelig sommergenser er det – det hersker det ingen tvil om!!! Jeg har brukt i ca. 6 nøster i hovedfargen + en av hver av de to kontrastfargene. Det skulle bli noe sånt som 6 kr x 8 = 48 kr.

Billig moro utfordring, spør du meg! Det finnes flere bilder på prosjektsida mi på Ravelry.

Hullene som viser i ankermønsteret kommer av at det strikkes opptil 5 masker i samme maske, men jeg har et håp om at det vil jevne seg litt ut i først vask & stell.

Ellers var jeg så fornøyd med Tesha-tøflene slik de framstår med silkebåndpynt at jeg bare måtte begå et nytt par:

Denne gang brukte jeg koksgrå Safir (litt under et nøste) med lysegrått silkebånd.

Til slutt en liten oppdatering for de som ble fascinert av Kjøttmeisens beste sjekketriks i et tidligere innlegg:

Sjekketrikset funka! Reiret ble godtatt av Fruen, og tatt i bruk. Livlig trafikk og mye «skjenning» viss vi var så uheldige å bruke området i innflygingssonen til «feil» tidspunkter!

Et egg har havna utafor på et eller anna tidspunkt, det fant vi i bedet nedenfor.

Her blir det passa på av en letter forvirra «Fløy-en-liten-Blåfugl» med avkom.

En liten flyge-udyktig unge ble også funnet i bedet nedenfor, og nennsom putta inn i reiret igjen av Gubben. Det må ha gått bra, for ingenting tyder på at den ble kasta ut igjen etterpå.

For vel ei uke siden ble reiret forlatt både av store og små, og alt som var igjen var noen rufsete resten garn & mose:

Stikkord: , , , , , , , , ,

10 kommentar to “Anchors Aweigh!”

  1. Sommertid Says:

    Flotte farger på genseren er det da, synd at man ikke er like glad/heldig med garnet. Noen ganger er det bare slik det blir.

    Tesha tøflene er tøffe og litt røffe ble de også i koksgrått, likte de veldig godt jeg 🙂

    Ha ei fin uke, som starter ganske så snart !

  2. Charlotte Says:

    Så fin genser og søte tøfler! 🙂 Kjedelig at garnet er trått å strikke med. Har kikket på det siden det er så rimelig, men tror jammen jeg skygger banen igjen.

  3. Zirkona Says:

    Er ikke alt billig som blir billig til slutt når man tar med alle momenter. Men resultatet ditt er ALT annet enn billig, nydelig genser!

    Herlige tøfler…

  4. Bittami Says:

    Først: gratulerer med gjennomført plunge på 3. året. Vi er vel det som kalles sokkestrikkegale. Men sokker er jo så kjempegreit å strikke, ikke sant:)
    Genseren ble så fin, du har vært dyktig! Den må da bli tatt i mot med et stort smil, tenker jeg.
    Jeg gleder meg til bare 26 par neste plunge, for da får jeg mer tid til å designe, og til å strikke andre plagg også. Har tenkt litt på å lage flere par votter og luer, så kanskje jeg kan slække av litt på sokkene? Hvis jeg klarer da:)
    Ønsker deg en fin sommer. Den blir vel tilbrakt på hytta? Kos deg uansett masse, og husk å ta med nok garn:)
    Klem!

  5. Grete Rogstad Says:

    Kjempeflott genser. Masse fint ellers som du lager.

  6. Hobbyvenn Says:

    Den genseren ble jammen flott. Kjedelig når garnet er slitsomt å strikke med, men du kan i allefall være fornøyd med resultatet.

  7. Marit Says:

    Genseren ble flott den og sikkert en fornøyd mottaker. Ergerlig er det når en strever med garnet.
    Ønsker deg en fin sommer. Håper det kan bli noe bedre enn det er i kveld.

  8. Metterly Says:

    Så fin genser! Vært skikkelig strikkevær denne helga, vi har også vært på hytta ihelga, snekring på mannfolkene, brodering på meg og DVD titting for de minste….

  9. mimouna Says:

    Fin genser, måtte inn på Ravelry for å sjekke ut oppskriften. 😀

    Slitsomt å strikke fletter med garn som deler seg ja, men resultatet ble jo heldigvis bra likevel. Og de sokkene dine er kjempefine, lekkert med silkebånd.

    Vi har fulglereir og unger her også, spennende å følge med på.

    God sommer!

  10. Ann karin Says:

    Satt her og surfa og havna borti denne. Den hadde eg itje sitt før 🙂 måtte trykka på bilde og jommen var det din genser. Knall fine Tesha

Legg igjen en kommentar

