Hurra!!!

I tre år på rad har jeg utfordra meg sjøl – offentlig – til å strikke 52 par sokker på like mange uker, og for tredje år på rad har jeg klart det!!!

Den «offentlige» biten av utfordringa ligger i gruppa 52 Pair Plunge & 26 Pair Plunge på Ravelry. Det framgår av navnet på gruppa om du vil gå for «hele» eller «halve» sokkegalskapen.

Det vil si, det første året jeg var med var det ikke en valgmulighet. Nå er det det , og siden Gubben har sokker så det rekker ei stund   jeghar nok av andre ting å strikke enn sokker  jeg har lyst til å prøve den varianten også kommer jeg til å roe ned tempoet og gå for «bare» 26 par kommende runde.

Rundens to siste par er Pillars og Amaterasu:

Pillars er designa av Lisa Stichweh, og egentlig gjør ikke det flerfarga garnet helt ære på det enkle, men fine mønsteret.

Sokkene er strikka på p. 2,5mm i S.R. Kertzer On Your Toes 4 Ply with Aloe Vera, et veldig godt sokkegarn, slitesterkt og behagelig på en gang.

Ja, de er til Gubben – viss du lurte…😉

Amaterasu (visstnok en japansk solgudinne!) er til meg sjøl, og jeg er kjempefornøyd!

Det flerfarga garnet er California Salida, et garn jeg syns er i overkant «masete» i fargene – men som her virkelig kom til sin rett! Det ensfarga er Regia Silk.

Ikke hundre prosent «match» i verken fargen eller strukturen, men nok til at jeg er happy!

Så en liten presentasjon av alle 52 parene, strikka i perioden 1.juli 2011 – 9.juni 2012:

52 par sokker i løpet av ett år!

ER jeg da drittlei av å strikke sokker??? Ja, for det skulle man kanskje tro???

Svaret er NEI!!!

Det galne er at jeg allerede har hodet fullt av tanker om hvilke sokker som skal få komme først i «køen».

Enda galnere er det at jeg nesten angrer på at jeg ikke går for 52 par en runde til. ..

Er det flere sånne som meg der ute?

Kan jeg friste med ei sokkende herlig gruppe på Ravelry???

Meld deg på da vel?

Det er ingen konkurranse, ingen premier, ingen straff for ikke å fullføre – bare en personlig utfordring og hyggelige folk som deler den samme besettelsen…

Den kommende utfordringen heter altså «52ppvi and 26ppiii (2012-2013)».

For å melde deg på går du inn på Ravelry og

1) Blir medlem av gruppa,

2) Melder deg på i påmeldingstråden, enten  «52pair sign-ups» eller «26pair sign-ups».

Påmeldingsfristen går ut 20.juli, men startskuddet for Plungen går 1.juli.

Vi ses der, da?!?

Stikkord: , , , , , ,

9 kommentar to “Hurra!!!”

  1. Sommertid Says:

    Gratulerer så mye med vel gjennomført. At du er «gal» som melder deg på enda en plunge…det kan man vel si at du på en måte er , men samtidig så beviser du gang på gang her at du klarer det med glans🙂

    Du finner jo de utroligste fine mønstre og garn, selv så har jeg Pillars på strikkelista mi…en gang. !

    Ha ei fin kveld videre, med strikketøyet, for jeg antar du holder på i kveld også😉

  2. Wims Says:

    Grattis med vel gjennomfør plunge. Masse herlige sokker du har laget. gleder meg til å se hva sok kommer av pinnene dine i neste års plunge også :O)

  3. Zirkona Says:

    Sokkemaster igjen! Du er helt rå, gratulerer så mye!
    Nesen din for lekre sokkemønster er suveren. Alltid spennende å titte innom bloggen din.

  4. petronella Says:

    Gratulerer så masse Tesha. Herregud så flink du er. Jeg blir totalt målløs av din effektivitet og iver i sokkeverdenen. Selv har jeg strikket totalt 5 par sokker i hele mitt liv – og jeg et i grunnen veldig fornøyd med min egen innsats, ettersom jeg har hatt en oppfatning om at sokkestrikking er grusomt kjedelig.. Det har jeg imidlertid endret synspunkt på i dag tenker jeg at sokkestrikking er helt OK – og jeg kommer helt sikkert til å strikke flere sokker ned tida. Men så flink som du er – det kommer jeg aldri til å bli! Og det er i grunnen greit nok. Det er koselig å ha noen å beundre🙂

  5. hobbyvenn Says:

    Så utrolig flink du har vært som har fullført Plungen 3 år på rad! Imponerende. Likte veldig godt herresokkene dine. Både farge og mønster var flott. Lykke til med de neste 26 sokkene. Og med ditt tempo så skulle det ikke forundre meg om det ble 26 til før Plungeåret er omme…

  6. Bodil Says:

    Gratulerer. Imponerande🙂 Og såå mange flotte sokkar du har strikka. Lukke til med plungen🙂

  7. lirosa Says:

    IMPONERT
    intet mer å si om den saken
    skikkelig imponert!!!
    flott strikkedag ønskes:-)

  8. Annepålandet Says:

    Jeg er virkelig imponert! Jeg prøvde meg på 52 par for et parår siden, men rakk ikke mer enn 29, enda jeg syns jeg strikket sokker til jeg så mannen med ljåen… Så nå har jeg lagt meg på sånn 10-12 par i året. Sannelig er du flink!!!

  9. Marit Johanne Says:

    Gratulerer! Det ser ut til at mange av dere som har vært med på denne galskapen ikke klarer å stoppe, så det må visst være stor fare for avhengighet😀

Legg igjen en kommentar

