Litt etterslep fra påske – og litt nytt:

Denne halsen strikka i Gjestal Naturgarn Soft har jeg vært «nysgjerrig» på ei stund. Oppskrifta står i et lite hefte som var vedlegg til et ukeblad i fjor en gang.

Det gikk med litt mer enn to nøster. Jeg får se om jeg finner en annen hals å feste denne rundt, rundt min hals klødde den…

Sjyvottene ble også «begått» i påsken, men tovinga måtte vente til jeg kom hjem til vaskemaskinen!

Vottene er strikka etter oppskrift fra Vottekalenderen 2009 (Sortland Husflidslag). Jeg har brukt Trysil Artic, og det gikk med nøyaktig to nøster. Tova på 40 grader, og resultatet ble perfekt!

Disse skal ligge på hytta, og er tiltenkt Tøtta når hun skal ut på Sletta og fiske. Skikkelig flytedress har hun allerede, og da er det jo dumt å fryse på nevene!

Det blir flere par Sjyvotter framover, både i dame-og herrestørrelser, de har vist seg å være veldig gode på sjøen (jada: Sjyvotter)!

Storesøster-Go’jente fikk ha litt påskeferie sammen med farmor og farfar på hytta, og da måtte jo farmor strikke et lite teppe som passa til dokkesenga Go’jenta hadde snekra sammen med farfar! Resten av garnet + litt rester av blått og hvitt ble til ei lita lue til Babyborn-dokka.

Og når jeg først var i «teppe-modus» ble det et lite teppe til, denne gang strikka i Lanolingarn fra Sjølingstad Uldvarefabrik. Heklekanten rundt er i en rest blått babyull.

Dette ble skikkelig varmt og mjukt etter vask. Jeg tenker jeg legger det til side med tanke på Amanda-prosjektet.

Så var det sokker, da… Nesten ikke et innlegg uten sokker!

Dette er par #43/52 i 52ppv: Elementary Watson Socks.

Disse er strikka i Drops Fabel, fra tåa og opp. Hælfellinga var faktisk ny for meg! Så nå har jeg et ganske stort «arsenal» for hæler også for tå-opp-sokker. Gøy!

Og når man er rimelig fornøyd med å få «bukt» med litt av garnlageret, og til og med får brukt opp garnrester, ja da går man hen og kjøper mer på salg hos Little Knits! Yay!!!

10 nøster Debbie Bliss Cashmerino og et Fortissima Socks (med glitter!) og likevel under tollgrensa på 200 kr.

Enda mer Yay!!!

Ha ei fin uke!

Stikkord: , , , , , , , , , , ,

13 kommentar to “Litt etterslep fra påske – og litt nytt:”

  1. Ingunn Says:

    Synd halsen klødde, for denne var fin! Nydelig dokketeteppe og lue også, likeså Amanda-teppet. Sjyvottene dine ser gode ut, og det var vel slike de brukte på sjøen i gamle dager. Kanskje nå også? Jeg har aldri prøvd med på tå-opp-sokker, men nå får du det til å høres så lett ut, så kanskje?

    Ha ei ny, fin uke!

  2. Hildep Says:

    Så masse flott du har laga. Den halsen likte jeg

  3. Charlotte Says:

    Så moro med oppdatering fra deg🙂 Var innom her og kikket tidligere i dag også🙂 Så mye du har laget siden sist. Den halsen var nydelig! Den må jo være utrolig fin på! Gøy å se det er andre enn meg som garnsprekker🙂 Og for en fangst. Særlig sokkegarnet med glitter er jeg spent på hva blir🙂

  4. Grete Rogstad Says:

    Flott hals. Masse fint du lager.

  5. Zirkona Says:

    Halsen var lekker og litt annerledes enn mye annet man ser. Du finner garantert en takknemlig hals! Så mange flotte arbeider du viser, imponert!
    For en hastighet på pinnene! Pass deg for strikkefartskontrollene!

  6. Bittami Says:

    Så mye fint du viser fram etter påsken:) Og en liten garnsprekk er visst bare sunt, har jeg hørt. Mye garn er god isolasjon:))) Prøver å unngå å gå inn via linken din, men må visst bare ta en titt:)
    God sokkestrikk framover:)

  7. Sommertid Says:

    Her var det litt av hvert, mye fint det er sikkert !

    Takk for at du kom innom bloggen på besøk.
    Ha ei forts fin uke🙂

  8. Nina Says:

    Så mye flott du har laga!🙂 Den halsen var jo nydelig! Synd den klødde….
    Håper du får en fortsatt flott uke🙂

  9. Strikkemoro Says:

    Du har strikka mykje fint i det siste. Sjyvottane ser gode og tøffe ut med den borda!

  10. strikketine Says:

    Den halsen var jammen artig, så litt tjukk ut, hva med litt tynnere/mykere garn? Men det var nydelig mønter/fasong! Og lua fra forrige innlegg var kjempefin!
    Ha ei god helg!🙂

  11. Ann karin Says:

    Åååå så møye fint du lage Tesha. Sitte barra og himmla med augene. Du e heilt enorme😉

  12. Anita Hollingsether Says:

    Hei! Så mye fint du lager! Er det mulig å få tak i oppskriften på den lilla halsen med bladmønster og knapper? Den var nydelig!

  13. teshastrikk Says:

    Takk! Jeg har dessverre ikke den oppskrifta lenger, men det er ei Gjestal-oppskrift (nr.236-10), så det er håp om at du finner den der! Lykke til!!!

Legg igjen en kommentar

