Cupcake-lue og Fredrikasokker

Det ble litt for fristende å prøve seg på en sånn liten delikatesse… Tenker vi kaller den sjokolademuffins, jeg!

Med litt tilpassing kommer oppskrifta fra denne bloggen. Jeg har brukt Pickles Extra Fine Merino, rester etter Morosettet til Veslesnuppa.

Fredrika-sokkene (de røde fra forrige innlegg) gav virkelig mersmak!

Jeg måtte bare strikke et par til:

Denne gangen valgte jeg å strikke i Sterk fra Du Store Alpakka.

Jeg er ikke überbegeistra for Sterk, men det henger mer sammen med mangelen på slitestyrke (i Min Kjæres sokker) enn noe annet. Det er mjukt og godt å strikke av, og damesokker slites nok ikke så heftig som mannesokker…

Jeg strikka ikke disse heller like lange i leggen som oppskrifta tilsier, men til gjengjeld laga jeg et par centimeter vrangbord. Det syns jeg faktisk var penere enn å «gå rett på sak».

Jeg brukte godt under 2 nøster til disse, ca. størrelse 37, som for øvrig er par #38/52!

Stikkord: , , , , , , ,

7 kommentar to “Cupcake-lue og Fredrikasokker”

  1. Charlotte Says:

    Fine sokker igjen og herlig sjokolademuffins😀

  2. zirkona Says:

    Nydelige sokker nok en gang! Deler nok din skepsis i forhold til Sterk og det handler utelukkende om slitestyrke. Enig med du i alle de positive egenskapene til Sterk også. Jeg bruker det mest til votter.

    Herlig sjokolademuffins! Har sikla på disse luene en stund. Ei bakeglad dame venter liten, hvis vi snakker jente er det ingen tvil om hva hun får…..

  3. May Britt Says:

    Skikkelig flotte sokker – dette mønsteret kunne jeg tenke meg å prøve🙂 Morsomme og søte disse luene🙂

  4. Lasmasker Says:

    FIN muffinslue! Ser morsomt ut å strikke slik. Sokkene er nydelige!

  5. Hobbyvenn Says:

    Så fine de ble i hvitt også. Delikate rett og slett.

  6. mimouna Says:

    Muffinsluene er omtrent til å spise opp, hihi. Og de sokkene var nydelige. Pinne # 3,5 er favoritten min, så de endte rett i køen.😀

    Ha en fin helg.

  7. strikketine Says:

    Nå har «godte-posen» ankommet fra det store utland og jeg må takke deg for tipset! Blir nok ikke siste gang jeg handler der..! Det ligger til utstilling i bloggen min.
    Flotte sokker! God søndag!🙂

Legg igjen en kommentar

