To par lommetøfler, ei lue, ei bok og litt til…

Lommetøfler er sånn tankeløst inni-mellom-strikk, og i tillegg kjekt å ha liggende i gave-kassen!

Det ene paret er strikka i rosa Juvel med svarte alpakkablomster på:

Det er nok flere måter å strikke disse på, men jeg sverger fremdeles til den (nesten) monterings-frie varianten, eller i alle fall en variant av den varianten…

Det andre paret er svart (Østlandsgarn) med turkise hekleblomster på:

Lua er en ny utgave at Lattice Ribbed Hat, bare fordi jeg hadde lyst til å se den i hvitt. Ikke helt fornøyd med Gullgarn, men skitt-au…

Boka jeg refererer til i overskrifta er «Oleana – Fra drøm til eventyrlig virkelighet».

Min Kjære forhåndsbestilte et lass med bøker fra Mammutsalget. Det er vel blitt en årviss foretelse – og kan virkelig anbefales. Du mister riktignok fordelen med å stå med boka i hånda og bla i den. Litt som med garnkjøp på nettet, viss du skjønner hva jeg mener… Men du kan jo gjøre «research» på forhånd og i tillegg «fysisk» gå på salget, ikke sant?

I allefall leverte han lista til bokhandleren «vår», og på fredag var det «dags» å hente fangsten. To fulle bæreposer med bøker. Min Kjære var «gentleman» og bar posene.

Jeg fikk dra kortet… (Det er sånn det funker her hos oss).

Så hvor vil jeg hen med denne innledningen? Nå er det jo bare meg sjøl jeg lurer når jeg sier at Min Kjære gav meg boka…

Men det var jo snilt, da, for jeg hadde faktisk ikke fått med meg at han hadde bestilt den!

Viss du klikker HER kommer du til Adlibris, og der kan du «bla i boka».

Jeg har kikka litt i den, det er «levende» og gode beskrivelser av Oleana-«eventyret» og praktfulle bilder. Jeg gleder meg til å studere den nærmere!

 

Helt på tampen: har du hørt om «Norske strikkeblogger»?

Ikke det?

Det er et nettsted med god oversikt over mange norske strikkeblogger (stadig økende), og jeg ble medlem nå i helga.

Inspirerende å ha så mange gode blogger «på ett brett», og fint som «utstillingsvindu» for egen blogg!

 

 

Stikkord: , , , , , ,

8 kommentar to “To par lommetøfler, ei lue, ei bok og litt til…”

  1. petronella Says:

    Åhh den boka ønsker jeg meg – Takk for linken =)

  2. grete Says:

    Fine lommetøfler. Smarte og ha slike til gaver og hos selv. Flott lue også.

  3. Lenedyret Says:

    Alt dette på ei helg??

  4. Lasmasker Says:

    Fine tøfler – artige å strikke og! Lua di er også flott, vil ha den!🙂

  5. Mona Says:

    Lommetøfler er genialt🙂 Kjempefine med de blomstene (jeg unngår også montering på mine, så lurt atte ;o)

  6. Muffin Says:

    Fine tøfler og lue! Skal stikke innom strikkeblogger og titte. Takk for tips!

  7. Unni Says:

    Flotte lommetøftlar du har strikka,eg likte hua veldig godt🙂

  8. strikketine Says:

    Hei, tok en runde i bloggen din tidligere i dag, og nå har jeg jammen bestilt garn fra little knits jeg også, gitt! Det var jo så mye spennende til helt utrolige priser! Men tar du shipping kostnaden med i beregningen når du skal holde deg under 200 kr? Garnet ble jo ikke mer enn 125 kr, men med frakten tippa jeg 200 så nå er jeg spent!:-/

Legg igjen en kommentar

