BFF = Best friends forever

Ja, det kunne jo ha vært garnet mitt og meg…

Men det er sokkene BFF Socks (CookieA) fra boka Sock.Knit.Love det er snakk om.

Det er lenge siden jeg har strikka CookieA-sokker nå, men jammen var det like kjekt som før! Det er noe «eget» med Cookie sine sokker, flott design og utførlige og greie oppskrifter.

Sokkene er strikka i turkis Fabel på p.2,5 mm.

De er med i mars-alongen på Sockdown, og er par #36/52 i Plungen. Mars ser ut til å bli en «god» sokkemåned!

Her er noe som «plutselig» ble med meg hjem etter handleturen i dag. Viss det er en «ting» jeg drar oftere til husar enn garn må det være strikkeblader.

Jeg har sagt til min Kjære at han må klapse meg på handa og vennlig, men bestemt si: Nei, nå har du nok strikkeblader. Men han bare smiler og ler og sier at det skulle da bare mangle: klart jeg må få lov til å kose meg med et strikkeblad eller fem i måneden! (Og så stikker han til meg et båtblad, Aftenposten og en Donald Duck-pocket så jeg kan betale for dem samtidig…)

Det er jo sånn at jeg slett ikke alltid strikker noe fra de bladene i det hele tatt, men det er liksom underordna. Så hvorfor?

Kanskje det er litt sånn som de jeg vet om som bare MÅ kjøpe kokebøker?

Det er noe med inspirasjonen, det vakre, estetiske, kreative, idéene…

Ja, i det hele tatt: det ER noe!

Så da fant jeg ut av det. Og da kan jeg jo med god samvittighet fortsette sånn!!!

Stikkord: , , , , ,

5 kommentar to “BFF = Best friends forever”

  1. LivM Says:

    Utrolig lekre sokker. Er enig med deg i at hun har mange flotte oppskrifter, men nå er det jammen lenge siden jeg strikket noen av henne. Kanskje på tide!

  2. zirkona Says:

    Vet ikke om noen som har Cookie-mønster så under huda som du! enig i at det er en svært dyktig dame!

    Du, hva heter den tilstanden du beskriver? Kjenner igjen alle symptomene.. Synes det er en helt grei tilstand jeg da.

  3. Nakita87 Says:

    Helt enig! Kjenner følelsen. Jeg har det slik med kokebøker og interiørblader. Bruker de ikke til noe, men må bare ha dem. Men så inspirer dem, gir drømmer og muligheter. Absolutt herlig!

  4. Nakita87 Says:

    BTW: har lenket til deg i mitt siste innlegg🙂 herlig!

  5. mimouna Says:

    Flotte sokker. Og så er det noe eget med bøker og blader som man kan ta på og holde i. Det blir liksom ikke det samme å bla gjennom oppskrifter på nettet. Men han mannen din er en luring altså. *fnis*

Legg igjen en kommentar

