Jubel & (garn)glede + ei lue

Lua var rask & kjekk å strikke!

Garnet er Topp t’Tå fra Gjestal, og det har jeg eh… kremt… myyye av. Av heller uforklarlige grunner. Etter et besøk på Gjestal…

Jeg har i grunnen ikke vært så begeistra for det garnet (ja, hva skulle jeg med det da???), men heldigvis har jeg fått mer sansen for garnet etterhvert. Det duger godt til både halser og luer. Litt hardt og stivt før vask, men helt annerledes etterpå.

Mønsteret er Lattice Ribbed Hat fra Classic Elites hefte Quick Knits,

og «quick» er ordet.

Det er flere prosjekter her jeg godt kunne tenke meg å «begå», men siden jeg er

en utpreget «lyst-strikker» får vi nå se på når det blir.

Det er så mye man har «lyst» til…

 

 

 

 

Så var det Jubel & (garn)gleden!

For ei uke siden (cirka) bestilte jeg garn fra Little Knits i Seattle. Det var salg, må vite!!!

Sjøl om jeg også tidligere har erfart at dette går kjappere enn jeg våger å håpe på, ble jeg positivt overraska enda en gang!!!

Så viss du skal «debutere» som ytenlandsgarnkjøper kan du trygt velge Little Knits. Ikke dumt med tanke på dollar/norske kroner heller.

Nå er det sant å si begrensingens kunst som gjelder når man skal holde seg under tollgrensa på 200 kroner, men det er litt av gleden med «shoppinga»…

Og jammen er jeg fornøyd med fangsten! Juhu!

Stikkord: , , , ,

8 kommentar to “Jubel & (garn)glede + ei lue”

  1. LivM Says:

    Ja den fangsten så virkelig fristende ut, og alt i min farge da🙂

  2. Tesha Says:

    Takk, LivM! Min også…🙂

  3. Anne-Britt Says:

    Kjempefin lue.

  4. petronella Says:

    Heldige du som har fått så mye fint garn. Det var jammen et skikkelig varp. Lua di ble også kjempefin🙂

  5. Charlotte Says:

    For en fin lue, og for en fantastisk garnskatt! Ble kjempemisunnelig på det garnet. Gleder meg til å se hva du tryller fram av det🙂

  6. Bodil Says:

    Flott hue, og så flott garn du har kjøpt og🙂

  7. zirkona Says:

    Her var det masse luksus-snacks! ..og ei flott lue!

  8. Strikkemoro Says:

    Flott lue og kjempefine sokkar! Fekk lyst på den boka…

Legg igjen en kommentar

