Mars(j) mot vår!

Men vi strikker varme saker og ting likevel, ikke sant?

Elf Clobber‘ne greier jeg tydeligvis ikke å holde fingrene fra, men det er helt OK.

Denne gangen har jeg brukt et merinogarn med litt fargespill i til hoveddelen, og lysblå Drops Kid Silk til den fluffy delen.

Det eneste som er sikkert er at det ikke slutter med dette…

I «sokkekampen» min er jeg kommet til par #34/52: Owlie Socks, eller som jeg har kalt dem, Perleugle.

Disse er strikka i Fabel på p.2,5mm. Perlene passer godt til øyne, de har et spennende fargespill i svart og «metallisk» blå/grønt. Jeg har tidligere fått med meg at perler kan strikkes inn etterhvert ved hjelp av ei tynn heklenål (i stedet for å tre dem på garnet først), men dette var første gang jeg prøvde det sjøl. Det funka så det suste! HER kan du se framgangsmåten.

I følge oppskrifta skal uglene ha perleøyne på hele sokken, men jeg har valgt å la alle uglene som skal være nede i skoene «sove».

Sokkene er i liten damestørrelse, derfor ser de litt vel små ut på mine str.38-føtter.

Siste varme sak i denne omgang er en hals strikka i Topp t’Tå:

Jeg har brukt p.6mm og strikka i halvpatent. Garnet virker litt hardt, men etter vask er det herlig, mjukt og varmt! Det kan fort bli litt flere av disse også…

Heeelt på tampen:

Mysteriesokkene Tara på SockDown i mars. Jeg trodde ei stund at jeg skulle klare å la være, men naturen gikk over opptuktelsen enda en gang! Jeg har til og med «tatt hull på» et hespe vidunderlige Zen Yarn Garden Serenity socks.

Stikkord: , , , , , , , , ,

6 kommentar to “Mars(j) mot vår!”

  1. zirkona Says:

    Uhuu!! Stilige uglesokker! Har laget votter til en ugleelsker med dette flettemønsteret. Nå må jeg nok lage sokker også!

    Spennende mysteriesokker og som alltid lekre arbeider fra teshastrikk.

  2. Bodil Says:

    Her var det mykje flott🙂 Beundrar alle som strikkar så flotte mønstersokkar. Ha ein fin dag.

  3. LivM Says:

    Skal si du har strikket mye fint i det siste. Uglesokkene var jo helt supre!

  4. grete Says:

    Så masse fint du har strikket. Uglesokker er tøft🙂

  5. Ann karin Says:

    Ååå harliga london. Dei uglesokkane var rå fine. Alltid kjekt og kikka innom deg Tesha. Møye fint du lage.

  6. Charlotte Says:

    De uglesokkene var helt fantastiske!! Jeg har bestilt meg garn og oppskrift til uglegenser til meg selv! Skal ha egostrikk i våres/sommer🙂

Legg igjen en kommentar

