Fredagsgleder

Jeg bare MÅ fortsette å mane fram våren, jeg!

Nå har forresten nesten all snøen smelta bort, med unntak av dungene med «takras».

Tulipanene over er forresten ikke den eneste fredagsgleden, på vei til fredagshandlinga var vi innom post-i-butikk og henta pakken fra Strikkenett:

Tror dere ikke jeg lot meg friste av at det var 25% avslag på Fabel??? Eh… når jeg spør på den måten, og i tillegg viser fram bevis tror dere det nok, tenker jeg…

Men jeg strikker jo sokker, da – så da er vel det kjøpet rettferdiggjort.

Her er et par Harvest Dew, strikka i Malabrigo Sock på p. 2,5mm. Morsomt og lettstrikka slip-stitch-mønster! Det er par #32/52, og i tillegg februarbidrag i Sockdown på Ravelry.

Det er flere bilder på prosjektsida mi på Ravelry. Og sokkene har allerede fått bein å gå på: MINE!!!

Stikkord: , , , , , ,

9 kommentar to “Fredagsgleder”

  1. hobbybloggerne Says:

    Ja du hadde jo kjøpt litt garn da.🙂
    Utrolig fine sokker du har strikka var jo kjempefine🙂

  2. Charlotte Says:

    Jeg har en bekjennelse…. Jeg gikk på en real smell på strikkenett jeg også… 20 nøster fabel i salt og pepper fargen… Har ikke turt å blogge det enda en gang… Neste år skal jeg ha nyttårsforsett om å handle mer garn… Det vil jeg i allefall greie… God helg!

  3. petronella Says:

    Ouch – mye garn ja – men du fortjener det på en glad fredag. Herlige sokker =)

  4. reSirikulert Says:

    Våren er ei hærleg tid! Og får me ikkje vår tidleg nok ute, så er tulipanar dei rette blomane til å laga vår inne…
    Garn er vel aldri feil….?!😉

  5. Lisbeth Says:

    Flotte sokker du lager🙂

  6. hilde Sæther Says:

    Sokkene ble flotte, Malabrigo er et nydelig garn. Lagret oppskriften

  7. Guri Halvorsen Says:

    Tulipaner er bare vakre! Det er en av mine favorittblomster!!!
    Synes du har vært moderat når det kommer til å handle garn på salg, jeg! Jeg pleier å kjøpe kilovis……
    Blir sikkert mange flotte sokkepar av dette garnet!!

  8. Bittami Says:

    Du er helt rå på sokker:)
    Og ja, Fabel er et must, og man må jo ha et rikt utvalg farger:)
    Og når det i tillegg er på salg, ja da sier det seg selv at man må handle.
    Selv er jeg på slanker’n, så jeg besøker ikke garnbutikker😛
    Veldig kjedelig i grunnen:)
    God helg!

  9. Unni Says:

    Så flotte sokkar🙂
    Du er eit oppkomme av flotte mønsterstrikka sokkar🙂
    Veldig inspirerande å sjå innom deg🙂

Legg igjen en kommentar

