2-1

Kunne vært resutatet i en kamp mellom pulsvarmere og sokker…

Eller i kampen mellom vinteren og den ennå ikke kommende våren…

Eller noe helt annet.

Jaja, her er i alle fall to par pulsvarmere og et par sokker!

Pulsvarmerpar #1 er de alltid fristende Elf Clobber:

Disse er strikka i garn fra Drops, Extra Fine Merino og Kid-Silk, på p. 3,5mm. Nå sitter mønsteret i fingrene, så jeg trenger ikke lenger «konsultere» oppskrifta. Sånn kan det gå når man «diller» på ting…

Par #2 er enda en variasjon over mitt eget «tema»: blonde på tvers og riller på resten.

Det vil si, store variasjonen er det ikke. Blonden er den samme som på forrige par (Kashmir på pulsen), men denne gangen har jeg tatt første maske løs av i begynnelsen av hver pinne. Det gir et «renere» uttrykk i kantene.

Disse er om mulig enda varmere enn Kashmirparet. De er strikka i et for meg hittil ukjent bekjentskap, nemlig Debbie Bliss Fez. Det er 85% Extrafine Merino og 15% Camel! Herlig å strikke av og herlig på! Nå skulle man kanskje tro at kamelhår ville være stikkete og rart, men neida, mjukt og godt!

Jeg har «Ravlet» garnet og lest kommentarer om det på Ravelry, og det eneste negative som dukka opp var at det har lett for å tove. Så da er det bare om å gjøre å huske å vaske på 30 graders håndvask, tenker jeg.

Også denne gangen har jeg brukt en variant av Picot-felling. Det er en super, «feminin» måte å avslutte et plagg på! Den er enkel, dekorativ og veldig elastisk. Anbefales på det varmeste!!!

Så over til sokkene, som blir par #31/52. Det er Jules av Kate Blackburn. Hun har laga mye fint. Tidligere har jeg strikka sokkene Catherine etter hennes design. Hun er også februar-designer i SockDown, og dermed er sokkene også med i den alongen.

Disse er til Den Store Sokkesliteren, også kjent som Min Kjære. De er strikka i det slitesterke sokkegarnet Regia på p. 2,5mm. Mønsteret med «slipped stitches» går over 14 omganger, men er utrolig lett å memorere. Det gir et maskulint og fint uttrykk og samtidig stor elastisitet. Hva mer kan man ønske seg i en mannesokk???

Stikkord: , , , , , , , ,

9 kommentar to “2-1”

  1. Kara Says:

    Falt helt for det første paret! Veldig fine og elegante.

  2. Guri Halvorsen Says:

    Stilige pulsvanter og fine sokker. Får aldri nok av verken det ene eller det andre, vel?

  3. LA's maskeri Says:

    Flotte pulsvarmere! Du har laget mye annet fint siden jeg var her sist også! Ønsker deg en fin uke!

  4. LivM Says:

    Ikke rart du har dilla på disse, de er jo så lekre. Fine sokker også så da blir vel mannen glad🙂

  5. zirkona Says:

    Fortsatt herlige ting fra deg!

    Elf clobber er jo bare så lekre. Har lenge tenkt å lage et par,men nå ble jeg usikker. De tversoverpulsvarmerne du stadig viser frister bare mer og mer.

    ..og til stillingen: Her leder nok sokkene stort for tiden.

  6. MayM Says:

    Fine pulsvanet og sokker !

  7. Wenche/chawo Says:

    Nydelige pulsvarmere og flotte sokker

  8. Elin.71 Says:

    Lekre pulsvarmer og flotte sokker😀

  9. Wood & rose Says:

    Gosj, de øverste pulsvantene er jo bare så lekre. Hvordan får jeg tak i mønster til dem? Grethe

Legg igjen en kommentar

