Morosett

Moro med Morosett!

Denne gangen har jeg vært nokså nær å knekke «Pickles-koden», les: forstå at oppskriftene er notorisk små i størrelsen og heller løst strikka.

Jeg gikk opp i pinnestørrelse fra oppgitt 3 og 3,5 mm til 3,5 og 4 mm. I tillegg har jeg passa på å strikke relativt løst. Dessuten valgte jeg å strikke størrelse 3-4 år til Lillesnuppa som bli 2 år neste måned.

Med disse premissene på plass ble det Moro med Morosett!

Overdelen er tunika nå og ei stund framover, og deretter vil den fungere fint som vest.

Ribbebuksa har en liten oppbrett nede, og er som ribbebukser flest veldig fleksibel både i bredde og lengde.

Garnet er alldeles herlig å strikke av, og må være en drøm å ha på!

Fargene jeg har valgt heter Kitt, Knæsj appelsin, Lilla syrin og Sjokolade!

Og da har de fleste allerede gjetta at kameraet mitt lyger på fargen, det som ser blått ut er altså sterkt lilla!

Ikke et ukjent fenomen – lilla er veldig vanskelig å «fange».

For å fylle «sokkekvoten» min strikka jeg et par sokker i lilla med striper i kittfarge (hovedfargen i tunikaen). Det blir par #30/52, så da så…

Neste prosjekt ut blir muligens Morosettet til Storebror, der er genseren ferdig og ribbebuksa på pinnene.

Vi strikkes!

Stikkord: , , , , , , , , ,

8 kommentar to “Morosett”

  1. Sommertid Says:

    Ahh..her var det mye fint for både kropp og sjel/øye.
    Pickles sitt garn og sett har jeg ikke vært borti, men en gang blir det vel kanskje. Da må jeg nok gjøre slik som deg, opp i pinnestr og strikke løst, om jeg klarer.

    Du får ha ei go uke videre🙂

  2. LivM Says:

    Det settet var utrolig knæsjt! Herlige farger var det også.

  3. Charlotte Says:

    Det settet der er så fint. Jeg har kikket på det flere ganger… Tror kanskje jeg må prøve meg etter hvert. Ser det er flere som skriver det er smått i størrelsen så da gjelder det jo bare å huske det da…

  4. MayM Says:

    Flott sett du har strikket

  5. Torunn Says:

    Herleg sett i flotte fargar!

  6. Lise Says:

    Det settet har jeg en plan om å strikke til tantebarna.🙂 Det er så artig, barn trenger farger!🙂

  7. Marit Says:

    Så flott dette settet ble . Litt leit når størrelsene ikke passer, men det har du løst fint.
    Ha en fin dag.

  8. hobbybloggerne Says:

    Utrolig fin den tunikaen🙂
    Likte veldig godt fargene🙂

Legg igjen en kommentar

