Nå begynner strikkepinnene å virke igjen!

Hm… den overskrifta kan lett misforstås, ser jeg. Det er IKKE pinnene mine som ikke har virket (jeg har veldig mange, og de er helt OK, sjølv om veeeldig mange av dem har mye å bære på…)

Det er meg.

Noro og noro er to helt forskjellige ting. Bare spør meg. Og jeg har hatt den ene varianten. Hardt. Lenge.

Men NÅ!

La gå at vinteren kom mens jeg var sjuk, jeg har fremdeles tro på en vår. Og det går definitivt mot lysere tider!

Og kanskje får jeg lyst på kaffe igjen også – en gang?

Jeg har gjort ferdig et babysett, strikka på bestilling gjennom ei venninne.

Oppskrifta er fra heftet: «Dalegarn. Strikkemodeller til baby. Nr.142.»

Jakka og kysa er strikka etter oppskrifta, men sokkene har jeg improvisert. Litt på grunn av at jeg ikke er så veldig begeistra for sånne baby»sko», og litt fordi sokkene med litt modifikasjoner kan telle som  par #29 i 52PPV. Da må de ha tre tydelige deler: legg, hæl og tå. Nå har de det…

Ferdig er også enda en av de uunngåelige isskrapevottene, det vil si – den har vært ferdig ei stund, men ikke fotografert & dokumentert.

Riktig en «stashbuster»! Strikka med to tråder om gangen, og bare smårester av Rauma Blåfjell, Rauma Finull og Sandnes Garn Tove. Isskrapa er innkjøpt på Clas Ohlson, og er et nytt bekjentskap, men altså helt OK til formålet!

Ellers har jeg endelig fått tid til å fordype meg i det siste Sockupied-magasinet!

Dette var solide saker! Flott utgave, den beste til nå. Variert, lærerikt og  interessant!!! Og enda har jeg ikke prøvd ut noen av oppskriftene eller de gode tipsene – men tro meg: det skal jeg!

«Bittert» nok er tilbudet nå enda bedre: bare 3,99 dollars! Løp og kjøp…

I’ll be back!!! (Plutselig tilbake…)

Stikkord: , , , , , , ,

10 kommentar to “Nå begynner strikkepinnene å virke igjen!”

  1. LivM Says:

    Et aldeles nydelig babysett du har strikket. Jeg liker denne type sett, og forundrer meg over mange unge mødre som bare rillestrikker jakker, bukser o.l. Jaja det er jo hver sin smak da -:)

  2. Unni Says:

    Heilt nydelig babysett du har strikka.
    Den er heldig den så får noko så flott.🙂

  3. Liv-Toril Says:

    Skal si de strikkepinnene virker! Flott arbeid.

  4. Mathea Says:

    Du og du så mye fine ting du lager🙂
    mange som får ting som varmer godt fra deg🙂

  5. MayM Says:

    Nydelig babysett du har strikket🙂

  6. Marianne FasterLarsen Says:

    God bedring! Du har det sikkert som mig – jeg kan måle hvor syg jeg på om jeg kan strikke eller ej. Når jeg ikke kan strikke – SÅ er jeg syg!😉. Fint sæt! Jeg tror du er ved at få det bedre!!!!!!

  7. Janne Says:

    Nydelig babysett du har strikki :o) Digger isskrapevotten du har strikki🙂

  8. grete Says:

    Mye fint du strikker. Baby settet var flott:-)

  9. Zirkona Says:

    Babysettet var bare helt skjønt! Ønsker deg fortsatt god bedring. Fra nå av går du kun for garnversjonen av Noro håper jeg!

  10. Bodil Says:

    Nydeleg babysett du har strikka. Takk for at du vil vera med på lotteriet mitt🙂 God helg og klem