Ren ønskedrøm eller realistisk håp???

Bláthnat (uttales BLAW-nit) betyr “liten blomst” på Gælisk. Disse blomstersokkene, som er designa for Sock Knitters Anonymous Mystery Sock Knitalong, får virkelig en stakkars nordboer til å glede seg til våren skal komme!

Jeg har brukt Drops Fabel på p. 2,5mm. Siden oppskrifta kom i fire deler med en ukes mellomrom valgte jeg å strikke 2-på-en-gang (Magic Loop på lang rundpinne). Da ble i det minste begge sokkene ferdige samtidig!

Så et annet «vårtegn»:

Interweave gir to ganger i året, høst og vår,  ut et «e-Mag» (nedlastbart temahefte) som heter «Sockupied». Jeg har kjøpt og lasta ned to utgaver tidligere, og syns konseptet er spennende. Derfor var jeg ikke sen om å kjøpe vårnummeret 2012 da det kom ut nettopp.

Denne gangen var prisen overraskende lav, bare 4,99 Dollar. Jeg har ikke fått sjans til å lese gjennom hele magasinet ennå, langt mindre prøvd noen av de seks sokkeoppskriftene, men så langt ser det lovende ut!

Sjøl om jeg ikke har prøvd alle oppskriftene fra de foregående numrene heller, har jeg hatt stor glede av både oppskriftene, tipsene og artiklene.

Men noe har det da kommet ut av det, blant annet Wyeast (Sockupied Spring 2011) og Gansey Clock Socks (Sockupied Fall 2011).

Så det er ikke fritt for at jeg gleder meg til å fordype meg litt mer i det nyeste nummeret også.

Og kanskje kommer våren snart??? Eller???

Stikkord: , , , , , ,

13 kommentar to “Ren ønskedrøm eller realistisk håp???”

  1. petronella Says:

    Nydelige sokker – Du er virkelig flink. Jeg må visst se nærmere på noen av de strikkemagasinene du refererer til. Har aldri kjøpt engelske strikkemagasiner før, men det ser veldig spennende ut =)

  2. Ingunn Says:

    Nydelige sokker! Imponerende arbeid med tynt garn og tynne pinner, men så ble det er flott resultat også. Det er morsomt å studere nye mønster og oppskrifter, så god helg til deg!

  3. Hilde Johnsen Says:

    Nyyyydelige sokker…..de blir perfekt til en solrik vår….og den er egentlig ikke så veldig langt unna🙂

  4. Annepålandet Says:

    Det var nydelige blomstersokker! Litt av en jobb!

  5. Anne-Britt Says:

    Nydelige sokker. Flott mønster

  6. zirkona Says:

    Kan sokker bli skjønnere enn dette her? Fantastiske!

  7. Marit Johanne Says:

    Det var luksussokker! Så lekre! De strikkemagasinene så spennende ut, takk for tips. Tror jeg må sjekke litt der.

  8. Elisabeth Says:

    Så lekre sokker, både disse og de i innlegget under! Tror ikke jeg har sett noen av oppskriftene før, i alle fall har jeg ikke lagt merke til dem🙂

  9. mimouna Says:

    De ble lekre. 😀

    Jeg beundrer alle de nydelige sokkene som trylles fram og drømmer om at jeg en gang finner tålmodigheten til å strikke sånne. Pinne # 2.5 og det at sokker helst kommer i par skremmer meg langt unna foreløpig.

    Ønsker deg en god helg.

  10. LivM Says:

    Absolutt lekre, må nesten si delikate. Kan det sies om sokker mon tro?

  11. hobbyvenn Says:

    Å så utrolig nydelige sokker! Virkelig flotte.

  12. Bodil Says:

    Lekre og heilt nydelege sokkar🙂

  13. Marit Says:

    Her kan våren bare komme. Du tryller frem de nydeligste sokker.
    Ha en fin uke.

Legg igjen en kommentar

